Kui lugeda multikultiuudiseid, tekib alati küsimus: kui kaugele selle rumalusega veel minna võib?
Postimees vahendab üht päris huvitavat lugu Soome ringhäälingult Yle – nimelt teatas Soome šokolaaditootja Brunberg, et muudab ära ühe oma tuntuima toote pakendi, millel on kujutatud suudlevaid mustanahalisi.
Firma põhjendab otsust sellega, et Soomes olevat mitmekesistunud ühiskond ja nemad soovivat muuta toote vastuvõetavaks rahvusvaheliseks turul. Ometigi on kogu vasakliberaalses maailmas näha üleminekut mustade kasutamisele reklaamides ning Soomegi on neegreid täis, kel oleks hea endid tootel näha.
Kuigi pildil on kaks mustanahalist armsalt suudlemas, leiab Soome “rassismivastane ekspert” Sophia Wekesa, et “mustanahalisi inimesi kujutatakse kui rõõmsameelseid, aga mitte nii intelligentseid inimesi, mitte nagu päris inimesi.”
Rassismi otsimine ja leidmine on vist väga lõbus asi, selle tabab soovi korral praktiliselt igast asjast. Kui Wekesa aga sellega vähem tegeleks, siis oleks ta ka rohkem “päris inimene” – praegu raiskab ta energiat selle tõestamisele läbi teiste väidetava pahatahtlikkuse.
Seejuures väldib Wekesa hoolega sõna “neeger”, rääkides “n-sõnast” – tuletab meelde Harry Potteri saagat, kus lord Voldemorti kohta öeldakse “See-kelle-nime-ei-tohi-nimetada”.
Asi aga ei lõpe ainult rassismiga, vaid mustanahaline Wekesa leiab sealt ka seksismi, öeldes “pildil oleva suudluse tõttu on tegemist seksualiseeritud kujutisega.”
Ekspert lõpetab: “Sel hetkel oleksin tahtnud kuulda mõnd täiskasvanut ütlemas, et see kujutis ei ole aktsepteeritav ja et ma võin end selle pärast halvasti tunda.”
Vähimagi rassismita võiks öelda: vaene Sophia, sel hetkel oleks võinud keegi sulle öelda, et elu selline ongi, ja pole vaja seda enda jaoks hullemaks mõelda. Kui sa ennast aga halvasti tunned, siis kindlasti seetõttu, et sulle ei meeldi suudlused.