Sotsiaalmeedias levib üks postitus, mis analüüsib Bolti tegevust lihtinimese vaatevinklist ja väärib jagamist.
“Tuletame meelde ajalugu – Bolt sai ju alguse sellest, et tekitada säästu – sa sõidad Viimsist Tallinna tühja autoga, vaatad äpist järgi, kes veel sealt sõidab, võtad ta peale ja saad temalt väikse raha. Võit selles, et autot on efektiivsemalt kasutatud. Seda nimetati hellitavalt jagamismajanduseks ja boldi nimi oli siis Taxify.
Peagi oli aga selge, et inimesed hindavad oma privaatsust, väga juhuslikke inimesi ei soovi otsimas käia ja enda auto peale võtta ning nii hülgas Taxify jagamisteenuse ja hakkas vaatama taksode poole. Pakkus neile alguses tellimuste vahendamise platvormi, siis hakkas omi taksojuhte tööle võtma, kes said teha tööd ilma taksoveoeeskirja järgimata ja tihti ka riigimakse maksmata ning sai seetõttu teiste taksode ees kena eelise.
Lõpuks tellimusi enam teistele taksodele ei vahendatud, vaid keskendutigi oma sõitjatele. Nimi muudeti Boltiks, mingi aja pärast risustati linn ära tõukeratastega ja siis ka autodega. Kas Bolt on teinud midagi kasulikku kliima mõistes? Suure tõenäosusega ei. Tõukside keskkonnajälg, kui arvestada nende tootmist ja transporti ning pakutavat kasu, on ilmselt negatiivne. Tõukside puudumisel inimesed kõnniks jala või sõidaks ühistranspordiga.
Sama jama on ka nende rendiautodega, need on toonud valdavalt liiklusse inimesed, kes ise autot ei taha või ei saa pidada ja oleks muidu ka kasutanud ühistransporti või palunud sõbra appi, nüüd aga istuvad nad kõik liikluses ning täidavad atmosfääri CO2-ga. Jätkuvalt on püsti probleem Bolti taksodega, mis osutavad taksoteenust, aga võimaldavad seda teha isikutel, kes taksolitsentsi ei saaks. Nagu ka kontrollides on avastatud, pole haruldane, et rooli keerab üldse illegaal või muidu kurjategija. Ehk Bolt võib küll silmakirjalikku juttu siin puhuda, aga selle taustal on ikka see, et muutused on Bolti ärile kasulikud.
Artiklis viidatakse Milaanole ja Pariisile kui suurtele eeskujudeks. Milaanos just käisin, inimestele oli tagatud autoga juurdepääs kesklinnas igale poole, kui jätta need vaatamisväärsuste juures olevad tänavad/väljakud välja, mis on jalakäijate päralt, siis mujal ei täheldanud küll midagi sellist, et tänav oleks puid täis istutatud ja autoga enam ei sõideta. Pariisis sama, nende peatänav Champs Elysees, kus jalakäijaid on nagu murdu mõlemal pool tänavat, on avatud ka autodega sõitjatele ja autodele on seal mitu sõidurada mõlemat pidi. Ja vaatamata sellele, et metrooga saab kohe Jumalaema kiriku juurde, on ometi kõik kirikut ümbritsevad teed auto kasutajatele avatud.
Küll tegi Pariis õige sammu ja keelas ära tõukerattad – sama tuleks teha Tallinnas ja teistes Eestis linnades ja ka Milaanos ja kus iganes. Sellist loodusreostust pole vaja. Bolti taksod oleks vaja allutada ühistele taksoveoeeskirjadele ning Bolt Drive sõidukeid lubada vaid nii palju, kui palju siis vastavalt linna elanikke oma olemasolevatest autodest loobuvad. Kui loo autor arvab, et saab ilma autodeta, siis võiks Bolt olla esimene eeskuju näitamas ja koristada oma autod tänavatelt ära ja ma ka kinnitan, et lugupeetud Bolt, me saame ilma teie autode ja tõuksideta väga hästi hakkama.”
A.L (sotsiaalmeedia)