Suurbritannias keelas reklaamiamet reklaamid, mis rõhutavad „ohtlikke soostereotüüpe“ ja mis võivad suure tõenäosusega kedagi „tõsiselt või laialdaselt solvata“.
Otsuse aluseks on 2017. aasta kevadel tehtud uuring, mille kohaselt võib soostereotüüpide kinnistamine reklaamide kaudu piirata inimeste võimeid ja põhjustada nn soolist ebavõrdsust.
Edaspidi vaadatakse kõik kaebused ükshaaval läbi ja otsused langetatakse iga juhtumi puhul eraldi, võttes arvesse nii reklaami sisu kui ka konteksti ning hinnatakse, kas reklaamiameti kehtestatud reegleid on rikutud. Soostereotüüpide kasutamine, mis ei ole solvavad – näiteks naisterahvad ostlemas või mehed maja ümber töötamas – on endiselt lubatud, samuti ootusi lõhkuvate stereotüüpide kasutamine.
Küll aga ei sobi uute reeglitega kokku reklaam, milles näidatakse meest, kes ei saa hakkama lapse mähkmete vahetamisega või naist, kellel on probleeme auto parkimisega. Reklaamiamet hoiatas ka soostereotüüpide rõhutamise eest laste puhul. Näiteks läheks uurimise alla reklaam, milles kujutatakse tüdrukuid hoolitsevatena ja poisse julgetena. Kui reklaami osas ettevõttega kokkulepet ei saavutata, võidakse reklaam eetrist eemaldada.
Väikepartei Justice for Men and Boys (Õiglus meestele ja poistele) juhi Mike Buchanani sõnul on reklaamitööstus siin allutatud radikaalfeminismile. „Kõigest 9% Briti naistest peab end feministiks,“ ütles Buchanan, seega on feministide mõju uskumatult ebaproportsionaalne.
Feministist geiaktivisti Linda Bellose sõnul ei olevat uuel regulatsioonil feminismiga aga midagi pistmist. Asi olevat seadustes, mille kohaselt tuleb naisi kohelda meestega võrdselt.
Buchanan omakorda vaidleb vastu ja ütleb, et naised ei soovi saada rohkem meeste moodi. „Naised peavad oluliseks näiteks pereelu ja ka meeste ning naiste töö-eetikas on oluline vahe; need on asjad, mis ei muutu.“
Allikas: RT.com, Voice of Europe
Refereeris Triin van Doorslaer