Prantsusmaa on otsustanud lõpetada siseriiklikud lühimaalennud, et vähendada riigi süsinikujalajälge. Valitsuse vastav otsus jõustus teisipäeval. Seaduse väljatöötamisega alustati juba 2021. aastal, kohe pärast nn kliimaseaduse vastuvõtmist, ja algselt oli plaanis keelata kõik alla neljatunnised siseriiklikud lennud liinidel, millele leidub alternatiiv rongi näol. Eelnõu analüüs ja sellele järgnenud terav kriitika sundis valitsust siiski leppima sellega, et lõpetatakse vaid lennud kestusega alla 2,5 tunni. Sellega kaovad kohe kolm olulist lennuliini Pariis-Lyon, Pariis-Nantes ja Pariis-Bordeaux.
Airlines for Europe (A4E) grupi esindaja Laurent Donceel ütles uudisteagentuurile AFP, et valitsused peaksid püüdma leida lennunduse heitmete küsimusele toimivaid lahendusi, mitte tegelema sümboolsete keeldude peale surumisega.
Kriitikute väitel on seadus vastuolus Euroopa Liidu konkurentsiseadusega, ent Euroopa Komisjoni sõnul on äärmuslikud kliimaseadused lubatud juhul, kui liiklemisele seatud piirangute negatiivne mõju kompenseeritakse „taskukohase, mugavama ja säästvama transpordialternatiiviga“. Prantsusmaa transpordiminister Clément Beaune nimetas lühimaalendude lõpetamist suureks edusammuks. „Olen uhke, et Prantsusmaa on selles vallas pioneer.“
Tegemist ei ole ainukese seadusega, millega üritatakse vähendada riigi nn süsinikujalajälge. Sel nädalal esitati Prantsusmaa valitsusele plaan hakata nõudma jõukatelt inimestelt ühekordset rohemaksu. Ettepaneku kohaselt tuleks nõuda jõukatelt inimestelt maksu näol sisse 150 miljardit eurot, et oleks võimalik täita aastaks 2050 seatud nn nullheitme eesmärki. Maksu õigustatakse väitega, et rikkamate inimeste süsinikujalajälg on enamasti suurem. Ehkki rahandusminister Bruno Le Maire lükkas ettepaneku avalikkuse ees tagasi, ei ole ülejäänud valitsuskabinet, sh peaminister siiski mõttele vastu olnud.
Allikas: Remix News