Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Tallink tõmbas Reidi tee vajadusele kriipsu peale: veerand kaubavedudest kolib kesklinnast Muugale

-
12.07.2017
Laadime sisu...

Tallinna linnavalitsus on aastaid põhjendanud Tallinna ühe ilusama mereääre asfalteerimisvajadust ehk Reidi tee ehitamist sellega, et mere kaldale rajatava magistraali kaudu jõuaksid kaubaautod kesklinna läbimata vanasadamasse.

Nüüd selgus, et Tallinki kaubalaev Sea Wind, mis praegu kasutab Tallinna vanasadamat, alustab oktoobris liiklemist Muugalt Transiidikeskus AS-i terminalist. Muudatus tähendab, et Tallinki Soome suunalisest kaubaveo mahust neljandik liigub Tallinna kesklinnast välja ja Kadrioru pargi serva kavandatava Reidi tee vajadus väheneb veelgi.

“Muuga sadam võimaldab meie kaubaveo kliendile pääseda liiklusummikutest ja saavutada ajavõit. Muudatusest võidavad ka meie sõiduautoga reisijad, kuna kesklinna sadamas väheneb veokite arv ja liiklus sadamaalal ja selle ümbruses muutub sujuvamaks. Muuga liin viib igapäevaselt Tallinna kesklinnast ära neli kilomeetrit veoautosid, Tallinn muutub rohelisemaks ja linnaliiklus paraneb,” sõnas Tallink Grupi juht Janek Stalmeister rahvusringhäälingu uudisteportaalile.

“Muugale on rajatud korralik infrastruktuur, mis tähendab, et uue ro-ro-liini käivitamiseks peale kuueaastast pausi, tuleb osapooltega lõpuni viia vaid mõned töökorralduslikud ja tehnilised muudatused. Pikemalt tulevikku vaadates loob aga Muuga-Vuosaari ro-ro liin meile lisavõimalusi põhja-lõuna suunaliste kaubamahtude suurendamisel ja valmistab ette ka Rail Balticu pikendamist Skandinaaviasse,” lisas Kalm.

“Poolte ühine otsus käivitada uus ro-ro liin Muuga ja Vuosaari sadamate vahel on hea näide riigi ja erasektori vastastikku kasulikust koostööst,” sõnas Transiidikeskuse AS-i juhatuse esimees Vladimir Popov. “Antud otsus avaldab positiivset mõju edaspidise kaubamahu kasvule keskkonda ja Tallinna infrastruktuuri kahjustamata. Meie terminali infrastruktuur võimaldab teenindada mitut ro-ro laevaliini ööpäevas. Lisaks saab antud teenuse avamist vaadelda kui esimest praktilist sammu pikalt arutatud põhja–lõuna projektile, mille realiseerimise peaosalisteks on riik ja erasektor,” lisas Popov.

152 meetri pikkune Sea Wind mahutab kilomeetri ulatuses veokeid. Laev teeb päevas kaks regulaarreisi. Võrreldes Tallinna kesklinnas asuva sadamaga jõuab Muugale peamistelt maanteedelt, sealhulgas Via Balticalt Tallinna ringtee kaudu oluliselt kiiremini. Eesti suurim ja sügavam kaubasadam, Muuga sadam asub vahetult Tallinna lähedal, kesklinnast 16 kilomeetri kaugusel. Muugal asub 29 kaid, neist kolm on ehitatud ro-ro tüüpi laevadele.

ERR/UU