Avaliku rünnaku ja rassismisüüdistuste alla sattunud, Eestist alguse saanud, kuid tänaseks viies riigis tegutseva Taxigo taksoäpi omanik Eduard Dubrovski tuli oktoobri lõpus esimest korda elus avalikkuse ette, et selgitada, miks tema loodud äpis ei sõida hetkel ühtegi aafriklast, ukrainlast ega pagulast.
Venelasest firmaomanik, kes ise räägib eesti keelt hästi, ütleb kohe, et ta ei ole rassist, kuid Eestis peab eesti keelt oskama ja siinset kultuuriruumi austama.
Dubrovski selgitab, et Taxigo on Eesti suurim platvorm juhtide arvu poolest, ning nende arusaama järgi tähendab hea teenindus sujuvust ja arusaadavust, et ei tekiks kliente häirivaid tegureid – seetõttu on esikohal taksode puhtus ja juhtide keeleoskus.
Taxigos peab juht oskama eesti keelt nii palju, et suudaks eestikeelse kliendiga suhelda. Eduard Dubrovski ütleb, et on peatanud koostöö ligi 700 juhiga, sest tal sai kaebustest kõrini. “Ma tahan, et meil töötavad juhid saaksid aru eestikeelsest jutust ja oskaksid ka vastata,” ütleb ta.
Edasi võtab Dubrovski jutuks mustanahalised ja rõhutab, et ta pole rassist, tema sõprade seas on igast rassist inimesi, kuid aafriklased pole veel valmis siin taksojuhi ametis töötama. “Esiteks pole ükski välismaalane suutnud vastata minu eestikeelsele jutule,” põhjendab ta. “Teiseks peaksime kaitsma Eesti kultuuriruumi, mis teeninduses puhul seisneb auto puhtuses ja liikluseeskirjade austamises – nad pole valmis selliseks teeninduseks.”
Firmaomanik lisab, et loodab peagi rooli lubada eesti keelt oskavaid ja siinset kultuurikeskkonda austavaid aafriklasi.
Dubrovski räägib ka Bolti lömmis ja pesemata autodest ning tema sõnutsi on nende roolides enamasti inimesed, kelle nahavärv näitab võõramaist päritolu – see lihtsalt torkab silma. Taxigo omanik lisab, et nende firmas austatakse kohalikke väärtusi ja seetõttu saab seal alati valida ka juhti, kes oskab suhelda.
Taxigo firmaomaniku pöördumist näeb SIIT