Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Urmas Espenberg: “Rohelist Tallinnat propageeriv linnavalitsus ei saa hakkama isegi ühe bussiliini pikendamisega”

-
13.06.2022
Urmas Espenberg

Kui esitasin linnavalitusesele arupärimise Tiskre ühistrandspordi ja bussiliini nr.4 võimaliku pikendamise kohta kõlas nii kirjalikus kui suulistes vastustes EKRE fraktsiooni küsimustele – kas ei saa, ei ole võimalik või ei ole õige aeg, jne.

Bussiliini nr.4, mis praegu sõidab marsruudil Tiskre-Vahepere-Väike-Õismäe-Tiskre, pikendamisest kesklinna või vähemasti Mustamäele on juttu olnud juba pea 20 aastat. Tülikas ümberistumine Väike-Õismäel peletab paljud inimesed kasutama teisi lahendusi. Enamasti kas isiklikku autot või kiireid otse kesklinna sõitvaid maakonnaliinide busse, olgugi, et viimased on tasulised. Inimene leiab ikka lahenduse, aga kas see on ka ökonoomsem, loodusthoidvam ja autoliiklust vähendav? See linnavalitsust paraku ei huvita.

Antud algatus on olnud, mitmete erakondade ja muidugi EKRE kohalike valimiste programmides ning kerkib esile iga kord kui valimised tulekul. Liini on mingites sõnavõttudes lubanud pikendada isegi nüüd juba 17 aastat Tallinnas võimul olnud Keskerakond. Olen ise rääkinud paljude piirkonna inimestega, oleme EKRE Haabersti osakonnaga teinud ka vastavaid küsitlusi, mis kõik kinnitavad liini pikendamise vajadust, aga asjata. Aselinnapea ja Tallinna Linnatranspordi AS nõukogu esimees Andrei Novikov tõrjub oma vastustega igasuguguse võimaluse elanike soove ellu viia.

Minu arvates vääriksid ka Tiskre, Vahepere, Pikaliiva, Vismeistri elanikud sama head ühendust kesklinnaga nagu naaberkogukonna Kakumäe elanikud. Esiteks ei saa osa lapsi, kes käivad koolis kesklinnas või Mustamäel kiirelt ise kooli või trenni liikuda ja peavad paluma abi vanematelt, kes neid siis autodega kohale toimetades ummistavad kesklinna niigi suurt liikluskoormust. Ka paljud pensionärid, kes isiklikku autot ei kasuta, ei pääse mugavalt liikuma, pinnuks silmas ikka seesama ebamugav ümberistumine Õismäel.  Piirkonda (tõsi küll, osaliselt on tegu ka Harku valla arendustega), kerkib tohutult uusarendusi, linnajagu kasvab meeletu tempoga, aga ühistransport on jäänud ajale jalgu e 2002 aasta tasemele.

Tõrjudes liini nr.4 pikendamist, ei eira tsentristide ja sotside linnavalitsus mitte üksnes kohalike kogukondade vajadusi, vaid astub ka ise reha peale, millesse usutakse ja kaasa kuulutatakse. Esiteks aitaks bussiliini pikendamine vähendada autodevoogu kesklinna ja Mustamäe suunal – seega vähem ummikuid ja rohkem keskkonnahoidu. Kindlasti suureneks oluliselt bussiliini kasutajate hulk, kes seni sõidavad isikliku autoga või kasutavad maakonnaliine. Liin võiks toimida ka ekspressina, korjates peale Rannamõisa tee äärde jääva rahva ja alates Haabersti ringist sõita otse kesklinna.

Vastused nagu: Hobujaamas ei ole piisavalt busside seisukohti, piirkonnas on liiga vähe reisijaid, me tegeleme suure ( loe „lõputu“) ühsitranspordiuuringuga või et harjumaalased hakkavad sõitma linna kulul, ei päde ja neile kõigile saaks leida lahenduse, kui vaid tahet oleks. Aga  tundub, et korruptsiooniskandaalidesse mähkunud TLT AS-l ja linnavalitsusel seda tahet pole. Kahju! Kuid piirkonna elanikud ei kaota lootust ja võitlus jätkub.

 

Urmas Espenberg, Tallinna linnavolikogu liige, EKRE