Eurokolhoosis on küpsemas uus heitmedirektiiv nimega Euro 7, millega nähakse ette autode heitgaasides olevate kahjulike ühendite koguse vähendamist. Kui direktiiv ettepandud kujul jõustub, toob see vältimatult kaasa tohutult kõrged arenduskulud autotööstustele.
Daimler Trucksi juhataja Martin Daum hindab summasid miljardites. Škoda Auto on aga direktiivi tõttu sunnitud sulgema ühe oma tehastest ja lõpetama väiksemate mudelite Fabia, Scala ja Kamiqi valmistamise, mille tõttu kaotab töö 3000 töölist, lisaks kaotab Tšehhi Vabariigis töö umbes 10 000 allhankijat. Euroopa Komisjoni tüübid raiuvad aga kangekaelselt, et tekkiv “hüve” ületab kordades kaasneva kahju.
Jääb muidugi lootus, et tugevate autotööstustega riigid panevad seljad kokku ja järjekordset komisjoni idiootsust läbi ei lase. Hea eeskuju on Saksamaa, kes teatas hiljutise komisjoni plaani kohta, keelata aastaks 2035 sisepõlemismootoriga autode tootmine, et Saksamaa sellele teele ei lähe.
Siinkohal tuleb meelde tuletada hiljutist hoonete energiatõhususe tõstmise idiootlikku sundi, mida Eesti kolhoosnikud orjameelselt toetasid. Vastus sellele pidanuks olema selge ja kindel EI viitega põhiseadusele, mis ei luba isehakanud elukorraldajatele vähimatki õigust kirjutada Eesti koduomanikele ette, millistes majades nad peavad elama.
Urmas Reitelmann