Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

USA plaan kiiresti elektriautodele üle minna võib takerduda nii tootmisraskustesse kui ka kõrgetesse elektrihindadesse

-
10.04.2023
Fordi elektriautod.
© Scanpix

USA valitsus plaanib väidetavalt tulla välja ülirangete saastepiirangutega autodele, et kümnekordistada elektriautode müüki. Plaani järgi peaks elektriautod moodustama 2032. aastaks Ameerika Ühendriikides müüdavatest autodest 67%.

Autode heitkoguste piirangud paneb paika USA keskkonnakaitseagentuur (EPA) ja New York Timesi andmetel tuli rangete saastepiirangute plaaniga välja EPA administraator Michael Regan möödunud kolmapäeval Detroitis, mis peetakse Ameerika autotööstuse pealinnaks.

Elektriautode müügiprotsendi nii suur tõstmine tähendaks olulist muutust, arvestades et möödunud aastal moodustasid elektriautod USAs müüdud autodest kõigest 5,8%. Lisaks oleks tegemist USA föderaalvalitsuse seni kõige karmima nn kliimaregulatsiooniga.

Ka Euroopa Liit on kehtestanud sõidukite heitkoguste piiramiseks ranged reeglid ja plaanib peatada sisepõlemismootoriga autode tootmise täielikult juba 2035. aastaks. Kanadas ja Suurbritannias on vastu võetud sarnased regulatsioonid.

Ehkki mitmed USA autotootjad on juba teinud suuri investeeringuid elektriautode tootmise edendamiseks, on vaid vähesed arvestanud Bideni administratsiooni poolt kehtestatava tempo ja intensiivususega. Lisaks on mitmed autotootjad pidanud seisma silmitsi tarneraskustega, mis on takistanud elektriautode tootmist. Isegi need tootjad, kes on väga elevil ja soovivad elektriautosid turule tuua, on ostjate piisava huvi osas kõhkleval seisukohal.

Näiteks on Ford Motor Company elektriautode osakond Ford Model e kaotanud miljardeid dollareid ja Model e-d tuleks ettevõtte sõnul vaadelda pigem startup’ina. „Nagu on üldiselt teada, elektriautode startup’id kaotavad raha, kui nad investeerivad võimekusse, arendavad uusi teadmisi, suurendavad (müügi)mahtu ja tegelevad turu osakaalu suurendamisega,“ ütles Fordi finantsjuht John Lawler.

Samas on sisepõlemismootoriga auto kasutamine praegu kõrgete elektrihindade tõttu endiselt odavam. Samuti võib elektripuudujääk tingida olukordi, kus tarbijatelt nõutakse rohkelt elektrit tarbivate masinate kasutamise ja elektriautode laadimise vältimist (nagu on juba juhtunud California osariigis, vt: https://uueduudised.ee/uudis/maailm/rohepoorav-california-kaskis-elektriautodele-ule-minna-aga-nuud-pole-nende-laadimiseks-elektrit/).

Allikas: Breitbart News