Aktivistid kutsuvad jätkuvalt üles andma allkirju Rail Balticu peatamiseks

Eesti,
©UU
Eesti rahva tegelikku tahet väljendab see plakat. Meeleavaldus “Pettusega ehitatava Rail Balticu vastu“. 10. aprillil 2018 Swissoteli ees Tallinnas.

Keskkonnas rahvaalgatus.ee korjatakse allkirju petitsioonile “Peatame Rail Balticu”, kusjuures allkirju saab anda maikuu lõpuni, kusjuures hetkel on kogutud 1409 (10. mai kell 10.08) allkirja.

Preambul: “Raudteeprojekt Rail Baltic kavandatud kujul on konfliktis loodusfilosoofia rahvusvaheliselt tunnustatud põhimõttega – austusega elu ees, ning projekti negatiivset mõju võimendab veelgi kujunev kliimakatastroof. Rail Baltic toob kaasa pöördumatuid looduskahjustusi, mis on säästva arengu põhimõtete ilmne rikkumine (Our common future / World Commission on Environment and Development, ÜRO, 1989). RB rahastamisse maetud vahendid tulevad eesti rahva kestmajäämise arvelt, kuna juba kolm aastakümmet on eestlaste kui põlisrahva taastepotentsiaal langustrendis ning raha rahvastiku põhiprobleemi lahendamiseks pole valitsus leidnud. Rail Balticu seiskamine tõendaks rahva huvidest lähtuvat aktiivset kliimapoliitikat ning Eesti rahva otsustusõiguse teostamist omal maal.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Nõue Eesti Vabariigi Riigikogule ja valitsusele.

Tuginedes: 1. Viiele avalikule kirjale vastavalt 101, 152, 222, 400, 500 allkirjaga

2. COWI 2007 raudtee infrastruktuuri uuringule, mis tõstis esile kogu Baltimaades olemasoleva raudteetaristu renoveerimise kui kõige ökonoomsema lahenduse

3. Avalikult Rail Balticust (ARB) meeskonna analüüsile 2018. a., milles näidatakse olulisi vigu Ernst & Youngi teostatud Rail Balticu tasuvusanalüüsis

4. Riigikohtu otsusele 19.05.2020, 3-18-529/137 kodanikuühendused osaühing Rail Baltic Estonia vastu, millega Pärnu maakonna planeeringus tuleb tühistada osad trassilõigud, kuna pole hinnatud kahju keskkonnale

5. 2020. a. Euroopa Kontrollikoja aruandele kavandatava Rail Balticu majanduslikust ebaratsionaalsusest

6. Uuringus „Rail Balticu ehitamiseks vajalike ehitusmaavarade varustuskindluse uuring. Skepast&Puhkim, Tallinn 2017.a.” tõestatud faktidele, mille kohaselt Rail Balticu ehitamine tekitab oma mõjualas kohalike ehitusmaavarade pöördumatu defitsiidi

7. Vajadusele ettenägematu üleilmse majanduskriisi tingimustes mitte koormata riigieelarvet üle jõu käivate kohustustega

8. Eesti kodaniku võõrandamatule õigusele ise otsustada omal vabal maal mitte teha oma looduskeskkonnale korvamatut kahju.

Lähtuvalt Eesti Vabariigi põhiseaduse paragrahvidest:

§ 1. Eesti on demokraatlik vabariik, kus kõrgeima riigivõimu kandja on rahvas

§ 5. Eesti loodusvarad ja loodusressursid on rahvuslik rikkus, mida tuleb kasutada säästlikult

§ 53. Igaüks on kohustatud säästma elu- ja looduskeskkonda ning hüvitama kahju, mis ta on keskkonnale tekitanud. Hüvitamise korra sätestab seadus.

Nõuame: Arvestades pöördumatut kahju Eesti looduskeskkonnale, majandusele ja kogukondadele ning süvenevat majanduskriisi:

a) lõpetada Rail Balticu projekti praegusel kujul arendamine

b) ökonoomselt kaasajastada kogu olemasolev raudteetaristu.

Allkirja saab anda SIIN

Tähelepanu!

Kuna kommentaaride modereerimise maht hakkas toimetuse väikese kollektiivi tööd häirima, siis oleme sunnitud kommenteerimise peatama. Kui tunnete vajadust ühiskonna asjades kaasa rääkida, siis on selleks võimalus Facebookis ning meediaväljaannete kommentaariumites.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused