Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Eestis muutub iga absurd edu näiteks – Rail Balticu “populaarsuse” näitel

-
07.05.2022
Rail Balticu oleks saanud rajada keskkonnasõbralikumalt ehk vanu trasse pidi. Pilt on illustratiivne.
© Uued Uudised

Eesti on inflatsiooni ja hinnatõusude poolest Euroopa Liidus esikohal ja samas kasvab valitsuse populaarsus enneolematult – see ei tundu kuidagi loogiline olevat. Aga ebaloogilist on Eestis küllaga.

BNS kirjutab: “Toetus Rail Balticale jõudis kõigi aegade rekordtasemele”. Taas asi, mis käib vastu igasugusele loogikale.

RB üheks väärtuseks on nimetatud kaubavedusid, sest tasuvus on ju esmatähtis ja reisiliiklus vaevalt sel liinil prioriteetne on. Ja just nüüd, mil Ukraina sõja tõttu on Venemaale kehtestatud enneolematud sanktsioonid ning Putini riik sisuliselt eemaldatakse läänemaailma küljest koos idast tulevate kaubaveostega, kasvab eeldatavalt täiesti mittetasuva ja kalli ülalpidamisega raudteeliini atraktiivsus inimeste silmis tunduvalt. Mis mõistusega lahti on?

RB populaarsust on põhjendatud sellega, et inimesed tegelikult ei tea sellest midagi ja neil polegi ka mingeid erilisi ootusi selles osas, miks võiks see trass neile kasulik olla – aga kuna teda tehakse ja otseselt paha see trass ka ei tundu, siis miks mitte toetada…

Muide, alles veebruaris oli Eesti meedias uudis: “Uuring: Eestis on Baltimaadest väikseim toetus Rail Balticu projektile” ehk siis “2022. aasta alguses viidi läbi iga-aastane ülebaltikumiline uuring elanike suhtumise kohta Rail Balticu projekti, suurimat toetust projektile näitab Leedu, kus positiivset suhtumist jagab üle 70 protsendi vastanutest, järgnesid Läti 66 protsendi ja Eesti 47 protsendiga. Samal ajal näitab neljandat aastat järjest korraldatud avaliku arvamuse küsitlus, et raudteetaristu projekti üldine toetuse tase on võrreldes varasemate aastatega kõigis kolmes Balti riigis veidi tõusnud.”

Veebiküsitluse Balti riikide elanike seas korraldas Rail Balticu ühisettevõte RB Rail AS ja selle edastas turundusuuringute firma Berg Research. Andmete kogumine viidi läbi SIA SolidData Interneti-kasutaja paneeli kaudu sihtrühmaga vanuses 18–75 eluaastat ja kokku üle 3000 vastajaga.”

Millest küll tuleb selline erinevus: Rail Baltica projekti toetas aprillikuise arvamusuuringu järgi 69 protsenti Eesti elanikkonnast, Berg Research sai ainult 47%?