Inimeste maksukoormus selle valituse all aina kasvab

Eesti,
- Updated

Koalitsioonilepingus paljudele sihtrühmadele heldelt jagatud populistlike lubaduste katteks on valitsus sunnitud kehtestama aina uusi makse, et eelarvet täita.

Valitsus otsustas neljapäeval toetada kontseptsiooni, mille alusel hakatakse autode esmaregistreerimisel või esimesel omanikuvahetusel koguma maksu, mis on sõltuvuses autode võimsusest või siis heitmete emissiooni hulgast.

“Mootorsõiduki keskkonnalõiv on üks valitsusliidu moodustamisel kokkulepitud maksumuudatustest,” ütles rahandusminister Sven Sester (fotol paremal) pressiteate vahendusel. “Selleks, et tõsta maksuvaba tulu, tuleb maksukoormust suunata rohkem keskkonna kahjustamisele ja tarbimisele.”

Maksu võetakse pärast seaduse jõustumist sõidukite esmaregistreerimisel või Eestis juba registreeritud sõiduki esimesel omanikuvahetusel. Uuemate ehk 2015. aastal või hiljem valmistatud sõiduautode lõivumäär lähtub CO2-näitajast. Enne 2015. aastat valmistatud autode ning mootorrataste ja mopeedide puhul lähtutakse võimsusest kilovattides, kuna liiklusregistris ei ole kõigi sõidukite CO2 andmeid.

Maksumäärad algavad Eestis enimmüüdud uute autode keskkonnasõbralikumate versioonide puhul 150-160 eurost. Täiendavalt nähakse ette soodusmäärad elektri- ja hübriidautodele. Vanemate autode puhul on lõiv madalam. Näiteks vanema kui 10-aastase auto puhul on tasu suurus 20 protsenti tavamäärast. Lõiv ei puuduta veoautosid, busse ega traktoreid.

Rahandusministeerium sai ülesandeks välja töötada vastav eelnõu, et see jõustuks hiljemalt 1. jaanuaril 2018.

BNS-UU

FOTO: PM/Scanpix

Kommentaarid

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused