Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Kaja Kallase jutt kiirest Rail Balticuga edasiliikumisest on tühikargamine

-
29.01.2021
Eestil on vaja ennekõike korda saada raudtee, millega sab Eesti piires reisida. Pilt on illustratiivne.

Postimees vahendab Kaja Kallase sõnu: “Peame kiirelt edasi liikuma Rail Balticu projektiga”, mis on ilmselgelt igasuguse taustata sõnum, sest sama tegi juba Jüri Ratase valitsus ja uuel valitsusel pole seal midagi kiirendada.

Peaminister Kaja Kallas pidas eile õhtul videokõne Leedu peaministri Ingrida Šimonytėga, et rääkida Covid-19 vastu võitlemisest ja regionaalsest koostööst.

“Peame kiirelt edasi liikuma Rail Balticu projektiga, mis on üks meie koalitsioonileppe prioriteete. Saame siin ühiselt oma huvide eest seistes Euroopa Liidus palju ära teha,” ütles Kallas. (BNS)

Tegelikult on Reformi- ja Keskerakonna koalitsioonileppes ainult üks neljasõnaline lause: “Kiirendame Rail Balticu väljaehitamist.”

Kaja Kallase jutt on täiesti sisutühi, sest Rail Balticut arendas võimaluste piires ka Jüri Ratase teine valitsus. EKRE oli RB praeguse variandi vastu, eelistades selle rajamist olemasolevat taristut ära kasutades, kuid koalitsioonileppesse saadi vaid variant:

Juhul kui Euroopa Liidu järgmine eelarveperiood ei taga Rail Balticu projekti ootuspärast81% kaasrahastust, vaatame üle projekti tasuvuse, trassi, ajakava ning kohalikud peatused. Seni jätkame ka tegevusi, mis toetavad Eesti taristut laiemalt.

Selline sõnastus on märgatavalt realistlikum kui uue korruptsioonikoalitsiooni neljasõnaline lubadus.

Rail Balticu rajamine käib hetkel täie hooga ja pole näha, et uus valitsus, milles on endise valitsuse juhtpartei Keskerakond ning majandus- ja taristuministriks Taavi Aas, suudaks midagi enamat ära teha. Kaja Kallase lubadus Rail Balticu on vaid mainekujunduslik loba, võimalusi ja tausta sel pole.

“Rail Baltica liini reisijateveo osa hindamine näitab, et see ei ole majanduslikult jätkusuutlik, sest 2030. aastaks kasutaks liini 4,6 miljonit reisijat aastas. 60-minutilise sõiduajaga teeninduspiirkonnas elab kokku 3,8 miljonit inimest aga jätkusuutlikkuse tagamiseks peavad sellised liinid teenindama 9 miljonit reisijat aastas,” tutvustas Euroopa Kontrollikoja liige Juhan Parts riigikogu liikmetele möödunud aasta lõpus kontrollikoja auditit.