Kaja Kallase jutt kiirest Rail Balticuga edasiliikumisest on tühikargamine

Eesti,
Eestil on vaja ennekõike korda saada raudtee, millega sab Eesti piires reisida. Pilt on illustratiivne.

Postimees vahendab Kaja Kallase sõnu: “Peame kiirelt edasi liikuma Rail Balticu projektiga”, mis on ilmselgelt igasuguse taustata sõnum, sest sama tegi juba Jüri Ratase valitsus ja uuel valitsusel pole seal midagi kiirendada.

Peaminister Kaja Kallas pidas eile õhtul videokõne Leedu peaministri Ingrida Šimonytėga, et rääkida Covid-19 vastu võitlemisest ja regionaalsest koostööst.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

“Peame kiirelt edasi liikuma Rail Balticu projektiga, mis on üks meie koalitsioonileppe prioriteete. Saame siin ühiselt oma huvide eest seistes Euroopa Liidus palju ära teha,” ütles Kallas. (BNS)

Tegelikult on Reformi- ja Keskerakonna koalitsioonileppes ainult üks neljasõnaline lause: “Kiirendame Rail Balticu väljaehitamist.”

Kaja Kallase jutt on täiesti sisutühi, sest Rail Balticut arendas võimaluste piires ka Jüri Ratase teine valitsus. EKRE oli RB praeguse variandi vastu, eelistades selle rajamist olemasolevat taristut ära kasutades, kuid koalitsioonileppesse saadi vaid variant:

Juhul kui Euroopa Liidu järgmine eelarveperiood ei taga Rail Balticu projekti ootuspärast81% kaasrahastust, vaatame üle projekti tasuvuse, trassi, ajakava ning kohalikud peatused. Seni jätkame ka tegevusi, mis toetavad Eesti taristut laiemalt.

Selline sõnastus on märgatavalt realistlikum kui uue korruptsioonikoalitsiooni neljasõnaline lubadus.

Rail Balticu rajamine käib hetkel täie hooga ja pole näha, et uus valitsus, milles on endise valitsuse juhtpartei Keskerakond ning majandus- ja taristuministriks Taavi Aas, suudaks midagi enamat ära teha. Kaja Kallase lubadus Rail Balticu on vaid mainekujunduslik loba, võimalusi ja tausta sel pole.

“Rail Baltica liini reisijateveo osa hindamine näitab, et see ei ole majanduslikult jätkusuutlik, sest 2030. aastaks kasutaks liini 4,6 miljonit reisijat aastas. 60-minutilise sõiduajaga teeninduspiirkonnas elab kokku 3,8 miljonit inimest aga jätkusuutlikkuse tagamiseks peavad sellised liinid teenindama 9 miljonit reisijat aastas,” tutvustas Euroopa Kontrollikoja liige Juhan Parts riigikogu liikmetele möödunud aasta lõpus kontrollikoja auditit.

Tähelepanu!

Kuna kommentaaride modereerimise maht hakkas toimetuse väikese kollektiivi tööd häirima, siis oleme sunnitud kommenteerimise peatama. Kui tunnete vajadust ühiskonna asjades kaasa rääkida, siis on selleks võimalus Facebookis ning meediaväljaannete kommentaariumites.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused