Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Eesti Ekspress, kas te saate kommunistidelt näpunäiteid? Kui jah, siis miks?

21.12.2022
Õli valab tulle ka meedia, kelle info on väga üheülbaline.
© Uued Uudised

Mida valimistele lähemale, seda närvilisemaks muutuvad Eestis rahvuslikke jõude välistavad ja tühistavad erakonnad, kaasates neile truualamliku meedia selle osa, kes külvab vahendeid valimata valet ja laimu ning rullib üle põhiseadusest, võttes suuna tsensuuri poole.

Seejuures lajatatakse malakaga, mis peaks nende enda turjal tantsima. Kõige mugavam on praegusel ajal lüüa lauale putinismi või kremlisti kaart. Aga tõde pole neil kombeks seejuures lasta end segama tulla.

Sama toimus mäletatavasti nelja aasta eest, kui lehest lehte ja artiklist teise üritati kõikvõimalike ja -võimatute vahenditega rahvuskonservatiive halvustada ja rahva seas jõudsalt populaarsust kasvatava erakonda maha teha. Ainult plaadiarvustustesse veel ei jõudnud tähekombinatsioon E.K.R.E..

Nüüd on hüsteeria veelgi rohkem üles krutitud, sest EKRE on selle tiiva jaoks liiga populaarne. Oma kombitsad peavoolumeediasse ajanud ja endiste kommunistidega mehitatud Reformierakond teeb kõik, et oma saamatut võimu säilitada ning eurobürokraatide taldu lakkudes rahvusriiki hävitada, seejuures tehes seda meie inimeste ja ettevõtete heaolu arvelt.

Ilmekas näide on tänases Eesti Ekspressi ilmunud suur artikkel, mis kannab suisa “rahvusvahelise uurimustöö” nime. See “faktikontrollerite” uhke uurimustöö piirdus, tõsi küll, ühe totaka meiliga erinevate portaalidele. Aga sellest allpool.

Muidugi pole siin midagi üllatavat, sest Ekspress Grupi juht Hans H. Luik ei ole kunagi varjanud oma põlgust konservatiivide vastu, pidades samal ajal paralleelselt võitlust ka Isamaa leiba sööva Postimehe meediamajaga.

“Võimsaim valede relv ehk meedia Eestis endiste kommunistide, korruptantide ja nende liitlaste hästi sisse õlitatud võrgustiku käes,” märgib EKRE poliitik Anti Poolamets, nimetades siin selliseid tipporavaid nagu Andrus Ansip või Siim Kallas.

Ka kõnesoleva artikli kõrval näeme Delfi uudistevoos jätkuvalt Siim Kallase suhteliselt hiljuti ilmunud raamatu reklaami ja artikleid väljavõtetega sellest.

Endiste kommunistliku partei liikmete promomine ei takista aga sugugi täiesti suvaliselt ja meelevaldselt kleepida külge Kremli silte nende vastastele.

Ekspress Grupi väljaandes üllitatud artikkel pealkirjaga „Kremli propagandat Eestis levitab hästi sissetöötanud võrgustik“ on otsene, kuid samal ajal ka mannetu katse poliitikasse sekkuda, kusjuures kasutatakse samu võtteid, milles nii Uusi Uudiseid kui ka Objektiivi ja teisi alternatiivseid kanaleid süüdistatakse ehk valeinfo ja vandenõuteeooriate levitamine. Kusjuures tehes seda väga pealiskaudselt, ebaprofessionaalselt ja paikapidamatult.

Stiilinäide. Eesti Ekspressi rämpsartiklis on välja toodud ka Euroopa Parlamendi saadik Jaak Madison: “16. september. EKRE eurosaadik Jaak Madison teeb oma tavapärase video formaadis kokkuvõtte Euroopas toimuvast ja teatab seal, et ELi energiakriisis pole süüdi Venemaa, vaid Euroopa. Videot jagati ohtralt sotsmeediagruppides ja see jõudis umbes 3500 kasutajani.”

Malts väidab samal ajal oma loos, et info muutub desinformatsiooniks kui seda jagada kontekstita. Just täpselt seda ta samas lõigus teebki!

„Muidugi ei saa ju propagandist rääkida ja kirjutada sellest, mida ma oma ülevaates tegelikult rääkisin,“ kommenteerib Madison, kes ei näe edaspidi mingit põhjust selle grupi väljaannetele intervjuusid anda.

Omaette ilmekas oli selle „uurimuse“ autori Maltsa kiri, millega ta infot hankis. „Uurime mitmeid veebisaite, mille sisu on klassifitseeritud venemeelseteks narratiivideks ja/või desiinformatsiooniks. Uurimise käigus tuli välja ka Teie lehekülg,“ saatis ta portaalide toimetustele kusagilt Euroopast saadetud koopeeritud vormingu. Aga kes klassifitseeris, millistel alustel tuli välja jne, sellele, paraku, ei viidata.

Edasi tulevad küsimused. „Kas teie veebisait avaldab desinformatsiooni või üldiselt kontrollimata teavet? Kui jah, siis miks?“

„Kas teete sisu jagamise või tehniliste lahenduste kaudu koostööd mõne muu Euroopa ja/või Venemaa meediaga? Millis(t)ega?“

„Kas saate mingit rahastust või toetust Venemaalt või sellega seotud meediaväljaannetelt?“

Loomulikult on vastus ei ja veelkord ei. Aga niipalju lolle küsimusi korraga, pole lihtsalt vastamist väärt.

Kirja lõpp on eriti „professionaalne“: „Kui te ei vasta, siis võtame seda kommentaarina iseenesest, kuid me loodame, et kasutate võimalust vastata. Teie vastused igale meie küsimusele kaalutakse hoolikalt läbi ja avaldatakse vajaduse korral tervikuna või osaliselt.“

Oeh…

SAPTK juht Varro Vooglaid võtab asja kokku tabavalt: „Nõukogude ajal sildistas riiklikult rahastatud peavoolumeedia valitsevale ideoloogilisele ja poliitilisele diktaadile mitteallunud (iseseisvuse ideaalist lähtuvad) hääled alusetult Lääne käsilasteks. Praegusel ajal sildistab riiklikult rahastatud peavoolumeedia valitsevale ideoloogilisele ja poliitilisele diktaadile mittealluvad (iseseisvuse ideaalist lähtuvad) hääled Venemaa käsilasteks. Põhimõtteliselt ei ole midagi muutunud, kogu asi toetub ikka samale primitiivsele skeemile.“

Üks fakt, mis selles Ekspressi paskvillis siiski tõele vastab, on see, et Uued Uudised ei ole mingi väike tegija – novembris külastati seda saiti ligi 570 000 korda. Ja just see arv ongi nende liberaalsete jõudude, sealhulgas Delfi vandenõuteoreetikute ja valeinfolevitajate ehk desinformaatorite püksid püüli sõeluma pannud, sest selline on käsk.