Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Keskkonnaminister Rene Kokk: Rail Balticuga seonduvas ei tohi teha liiga kergekäelisi otsuseid

-
10.04.2019
Rene Kokk on EKRE kandidaat keskkonnaministri kohale.
© UU

Kolmapäevasel EKRE ministrite tutvustamisel rääkis endast ja oma haldusala tulevikust ka tulevane keskkonnaminister Rene Kokk.

Ministrikandidaat on sündinud ja elanud Raplamaal, pool oma elust ta tegelenud põllumajandusega ja tänasel päeval on ta ettevõtja. Pärast viimaseid kohalike volikogude valimisi sai tast Rapla vallavolikogu esimees. “Võimalikku ministrikoha vastuvõtmine ei tulnud kergelt, ma kaalusin seda pikalt ja andsin siis erakonna esimehele nõusoleku,” seletab Rene Kokk.

Tulevane minister ütleb, et keskkonnateema on sama oluline nagu kõik teisedki. “Üks suurem teema on praegu Rail Baltic – ma pole kunagi olnud selle toetaja ja seda eriti praegusel trassil, kuhu see on planeeritud ja kus töö juba käib,” räägib ta. “Aga koalitsioonilepe on nõudnud partneritelt lõivu ja meilgi on tulnud teha järeleandmisi.”

Rail Balticuga seotud keskkonnateemaks on olnud karjääride rajamine, millega Rene Kokal on omavalitsustegelasena olnud kokkupuuteid. “Tõsine teema on surve neile piirkondadele, kuhu hakatakse kaevandusi rajama,” räägib ta. “Kindlasti ei ütle ma, et kaevandused peaks keelama – minu sõnum vallajuhi ja võimaliku keskkonnaministrina on see, et me peame hoolega mõtlema, kus ja mis kaevandusi me avame ja kas meil on selleks selge põhjendus – et me ei teeks liiga kergekäelisi otsuseid RB-le materjali vajaduse egiidi all.”

Rene Kokk on seisukohal, et sellised asjad tuleb läbi vaadata kõigi osapoolte osalusel, kuhu on kaasatud omavalitsused, keskkonnainimesed ja ka kogukonnad. “Kogukondade kaasamine on jäetud vaeslapse ossa – neile lihtsalt öeldakse, et võta või jäta, aga karjäär tuleb siia!”

Teiseks ühiskonnale valusaks probleemiks on metsandus ja seal on räägitud vajadusest üle vaadata lageraide mahud ning vajadusel neid vähendada. “Pole saladuseks, et majanduse elavdamiseks on vaja rakendada meetmeid, kuidas väärindada puitu ja anda tööd meie inimestele – et me ei veaks vaid toorpuitu materjalina välja,” räägib Rene Kokk, lisades, et lahtirääkimist vajab ka raierahu teema.

Kolmanda teemana peab Rene Kokk oluliseks põlevkivi teemat ehk selle maavara kasutamist Eesti majanduses ja eriti elektritootmises. “Kindlasti tuleb põlevkivi kasutamisel järgida juba olemasolevaid rahvusvahelisi kokkuleppeid ja norme, aga tegutseda seejuures nii, et meie tööstus ja inimesed oleksid majanduse mõttes heal positsioonil nii Eesti kui EL-is,” selgitab ta. “Meil tuleb leida parimad võimalused põlevkivi väärindamiseks võimalikult väikeste keskkonnakahjudega selle meile olulise maavara osas.”

“Inimesena olen ma seda meelt, et suuremates ühiskonda puudutavates küsimustes tuleb osapooled laua taha tuua ja leida kõiki kaasates võimalikud parimad lahendused ja viisid, et need ei sündiks vaid kabinetivaikuses,” sõnab uus keskkonnaminister. Tema sõnul tuleb üle vaadata ka bürokraatia poolt meie ettevõtetele kehtestatud regulatsioonid ja nõuded, ning seda just selle pilguga, et meie ettevõtteid ja inimesi ei survestataks liigsest agarusest rohkem, kui EL-i nõuded ette näevad.