Lauri Hussar süüdistab EKRE-t trollimises – olles ise kuude kaupa olnud Eesti 200 troll

Kui tulevad trollid, siis võivad nad ka Postimehest pärit olla.

Hiljuti Postimehe peatoimetaja kohalt Eesti 200 ridadesse hüpanud Lauri Hussar võtab sõna teemal, millest ta peaks küll kilomeetrite kaugusele hoidma – väidetavast Sinise Äratuse liikmete esinemisest varikontode kaudu.

“EKRE on selle sammuga asunud lõhkuma Eesti demokraatia aluspõhimõtteid ja näidanud kui tühised on nende jaoks olulised väärtused nagu ausus ja läbipaistvus,” kirjutab Hussar.

Kus olid tema jaoks ausus ja läbipaistvus siis, kui ta peatoimetajana hakkas juba Eesti 200 esimestest hingetõmmetest saati ametiisikuna trollitööle ehk kasutas leheruumi nende tasuta reklaamiks?

Lauri Hussari peatoimetajaks olemise aegu avaldas see leht ainsana Eesti 200 manifesti ning üllitas kuni Hussari lahkumiseni projektiparteist kolm korda rohkem kiidulugusid kui tema konkurendid. Päris kindlasti andis ta Eesti 200-t puudutavatele lugudele rohelise tee, summutas kriitikat nende aadressil, kirjutas juhtkirjades häid sõnu uustulnuka kohta ja nii edasi.

Mõistagi on suurem osa sellest tegevusest ajakirjanduse igapäevategevusse peidetav, kuid see ei väära fakti, et Eesti 200 manifesti pakuti ainult Postimehele – Delfi ja Õhtuleht on kinnitanud, et nendele avaldamise pakkumist ei tehtud.

Riigikogu saadik Peeter Ernits ütleb, et on huvi pärast vaadanud, mitu korda on Postimees ja konkureeriv Delfi alates 3. maist Eesti 200-st kirjutanud. “Postimees – 124 korda, Delfi – 45 korda. Seega on Postimees Hussari juhtimisel tema koduparteid peaaegu kolm korda rohkem kajastanud kui konkurent Delfi.

Hussar varjas oma seotust Eesti 200-ga, kuid kasutas peatoimetajana oma ametiseisundit selleks, et poliitilist uustulnukat esiplaanile tõsta, kasutades seejuures ka trollimeetodeid ehk varjatud ülesupitamist. Tema sõnad sellest, et Eesti 200 tegi ettepaneku nende ridades kandideerida tuli alles nädal aega enne selle mahahõikamist, ei kannata mingit kriitikat, seda enam, et mõne juhtiva “kahesajatajaga” seovad teda ka sugulassidemed.

“Kui vahepeal tundus, et tänu vastutustundlikele ajakirjandusväljaannetele on anonüümse kommentaariumi trollimine ja vihakõne õnnestunud vaigistada, siis EKRE on oma tegevusega selle elule äratanud ja õhutab ka oma liikmeid sellega tegelema. Kõige tõhusam viis vägivallatsejate vastu astuda, on nende tegevuse avalikustamine ja siin on Eesti ajakirjandus teinud väga head tööd,” kirjutab Hussar.

Hussari ajal pole vähemalt Postimees küll vastutustundlik olnud ja head tööd teinud – peatoimetaja korraldas trollimise väljaande sees oma erakonna toetuseks. Tema ajal oli Postimees peamine EKRE-vastase viha õhutaja ja juba seegi selge erapooliklikkus peaks ütlema, et tema rünnakud EKRE vastu ei saa olla objektiivsed.

Allikas: Delfi

Loe ka: Peavoolumeedia üritab Eesti 200 poliitkampa igati kasutuskõlblikuks vormida

Kommentaarid