Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Leedo võtab “riiklike laevnike” käest kopsaka kompensatsiooni, mille maksab kinni maksumaksja

-
31.08.2016
Praamile minek
© PM/Scanpix

Kuivõrd on suur tõenäosus, et parvlaevad ei jõua tähtajaks Eestisse, siis rendib Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad mandri ja suursaarte vaheliste liinide teenindamiseks Vjatšeslav Leedole kuuluvad parvlaevad St.Ola ja Harilaid ning Olav Miilile kuuluva Hiiumaa.

Asenduslaevad on nüüdsest Tallinna Sadamale kuuluv Regula, mida kasutatakse vastavalt vajadusele Rohuküla-Heltermaa liinil. Samuti hakkab ilmselt Virtsu-Kuivastu liinil 12-kuuliseks perioodiks teenindama laev Hiiumaa, ütles TS Laevade juhatuse esimees Kaido Padar pressikonverentsil.

Virtsu-Kuivastu liinil hakkab asendusreise tegema ka St.Ola perioodiks 1+1 kuud. Rohuküla-Heltermaa liini hakkab teenindama üheks kuuks ka parvlaev Harilaid. St.Ola ja Harilaidu teenindab SLK meeskond täisteenuse (time-charter) alusel.

Hiiumaad hakkab teenindama SLK ja TS Laevade ühismeeskond. See alus on prahitud omanikfirmadelt Ferry Erste ja SLK-lt.

Regula kannab 400 reisijat ja 80 autot, Hiiumaa 600 reisijat ja 160 sõidukit, St.Ola 480 reisijat ja 85 autot ning Harilaid 150 reisijat ja 30 autot

Padar rääkis, et läbirääkimisi pidas TS Laevad kokku viie ettevõttega, viies firma tegutses aga Vahemere ääres ning nende laevad olid kehvas seisukorras. Ta kinnitas, et muuhulgas peeti läbirääkimisi ka Ionase ja Mercandia tarbeks ning ühe Norra ja ühe Taani firmaga.

“Plaani tugevus on, et tegemist on täna opereeriva operaatoriga ning ühe parvlaeva omanikfirmaga, see hea koostöö tagab palju sujuvama ülemineku. Läbirääkimised olid rasked aga konstruktiivsed, aga tänaseks oleme kõik lepingud allkirjastanud,” rääkis Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm pressikonverentsil.

Kalm lisas, et praeguseks on tõenäosus väga suur, et ükski uus laev 1. oktoobriks liinile ei jõua. TS Laevade juhatuse esimees Kaido Padar rääkis, et esimene Türgi parvlaev Leiger jõuab liinile oktoobris.

“Praegu on Leigeril toimunud veekatsetused. Türklased hirmsasti tahavad meile laeva üle anda, aga me ei taha seda veel vastu võtta. Oleme teinud neile rea märkusi, mida nad võiksid kõrvaldada,” rääkis Padar ja märkis, et Tallinna Sadam soovib laevu omada siiski pikaajaliselt. Ta lisas, et laev tuleb Eestisse 21 päevaga.

Samuti oktoobrikuus peaks liinile tulema ka Poolas ehitatav laev Tõll. Padar rääkis, et laev võib jõuda oktoobri keskpaigas. “Mul oli vahepeal hirm, et see võib jõuda alles novembris, aga viimasel kuul on tootmisplaanides võetud järgi, nii et mul on põhjust uskuda, et nad sellest kinni peavad,” märkis Padar.

Teine Türgis ehitatud parvlaev Tiiu jõuab liinile 2016. aasta novembris ning teine Poolas rajatav laev Piret alles 2017. aasta jaanuaris.

Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna (EKRE) riigikogu fraktsiooni nõunik Urmas Espenberg, ütles Uutele Uudistele teemat kommenteerides, et riiklike laevnike katse eraomanikust reeder järsult rajalt maha võtta lõppes ettearvatult katastroofiga. “Kui alguses kandis kahju liinilt eemaldatud eraettvõtja, siis nüüd võttis Leedo hädasolevalt Eesti riigilt kõik mis võtta andis kuhjaga tagasi. Eriti kurb on aga see, et kogu näitemängu, mille algatas isamaaliitlane Parts, edendas naissotsialist Palo ja peab lõpule viima reformist Michal, maksab kinni tavaline Eesti maksumaksja ning ükski minister ega poliitik selliste sigaduste eest vastutust ei kanna”

BNS/UU

FOTO: Scanpix