Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee
 

Nii kliente, keeleametit kui ka mupot häirivad Bolti umbkeelsed taksojuhid

-
03.10.2023
BOLTI TAKSO

Juuli lõpus kahtlustati üht Bolti taksojuhti ahistamises, sest ta sõitis teismelisele tütarlapsele järele ja kutsus teda korduvalt autosse. Politsei uurimine tegi kindlaks, et tegelikult otsis juht taga tellimust tühistanud inimest, aga kuna ta ei osanud ei eesti, inglise ega vene keelt, siis tekkis suur segadus.

Keeleseaduse järgi peab taksojuht oskama B1 tasemel eesti keelt, kuid paljudes kohtades seda ei kontrollita. Keeleameti hinnangul tuleks olukorda muuta.

Tallinnas tegutsevad umbkeelsed taksojuhid on reeglina saanud teenindajakaardi mõnest teisest omavalitsusest, näiteks Maardust või Narvast. Tallinna munitsipaalpolitsei eesti keelt mitteoskajatele kaarte ei väljasta ja soovib, et seda ei saaks teha ka teised omavalitsused.

“Kuna me lähtume ühistranspordiseadusest, mille alusel me anname teenindajakaarti välja, siis sinna (tuleks) viia sisse see muutus, et hakata nõudma taksojuhtidelt keeleoskust,” ütles Tallinna munitsipaalpolitsei vaneminspektor Kristjan Haljasoks.

Sama meelt on ka keeleamet, mis praegu saab taksojuhte kontrollida vaid kaebuste alusel. 50 kaebusest jõuab menetluseni kümmekond, sest teistel puhkudel ei õnnestu juhi isikut kindlaks teha.

“On tõesti selliseid taksojuhte, kes ei räägi ühtegi meie kultuuriruumis teadaolevat keelt, mõnest kaebusest tuleb välja, et nad ei oska navigatsioonisüsteemi kasutada. Nad eksivad linna peal ära, nad ei tunne ladina tähti, nad ei oska tänavasilte viia kokku sellega, mida navigatsioonisüsteem näitab,” lausus keeleameti juht Ilmar Tomusk.

Eelmine valitsus püüdis taksojuhtidele keeleoskuse kontrolli kehtestada, kuid koalitsioonis polnud sel teemal üksmeelt. Nüüd teeb haridusministeerium uut analüüsi keeleseaduse laiemaks muutmiseks.

“Loodame kevadeks valmis jõuda kokkuleppeni, mis on ka huvigruppidega läbi räägitud. Mõnes mõttes võtab see aega, aga eesmärk ei ole välja töötada eelnõu kabinetivaikuses, vaid koostöös sihtrühmade ja huvirühmadega ja leida kõiki huvipooli rahuldav lahendus,” lausus haridusministeeriumi peaekspert Kätlin Kõverik.

Bolti on Reformierakonna eestvõttel kõvasti poputatud, ta on saanud riigilt toetust ja omakorda on Bolti omanikud toetanud liberaalset maailmavaadet omavaid erakondi. Ka on nad väjendanud tugevat toetust automaksule.

 

Allikas: ERR