Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Peavoolumeedia tüüpiline vassimine: isegi uudises kaabaka väljasaatmisest üritatakse määrida ausa eestlase nime

07.12.2022
Foto: Kapo

Delfi teatab: „Kapo saatis Eestist välja Kremli propagandisti Aleksandr Kornilovi. „Venemaa vaenupoliitika toetamisel on tagajärjed,“ kirjutas kaitsepolitseiamet Twitteris ühes Aleksandr Kornilovi väljasaatmisest teatamisega. Amet nimetas teda Kremli aktivistiks ning lüliks Vene mõjuagentide võrgustikus. Talle kehtestati ka 5-aastane Schengeni viisaalasse sisenemise keeld“.

Igati positiivne uudis, kuid selleks, et sulgeda vaenu külvavad Kremli propagandaruuporid ja saata Eestist välja paar-kolm staažikat rašistidest provokaatorit, läks vaja kümneid aastaid Eesti riigi uuristamist, siinsete venelaste ajude solkimist ja Venemaa Ukraina-vastase terroristliku sõja astumist genotsiidi staadiumisse.

Parem hilja, kui mitte kunagi.

„Baltnews on Eesti kaitsepolitsei huviorbiidis olnud juba meediakanali loomise ajast. 2014. aastat kokkuvõtvas kaitsepolitsei aastaraamatus on kirjutatud Baltnewsist kui järjekordsest Venemaa mõjutustegevuse meediaprojektist, mille eesmärgiks on arendada multimeediasisu ning lisada veebitelevisiooni ja raadio võimekust. Baltnews loodi Eestis, Lätis ja Leedus 2014. aasta oktoobris. Veebilehe tegevust Eestis asus korraldama kohaliku natsiooninõukogu liige ja propagandaportaali baltija.eu juht Aleksandr Kornilov. Baltnews esitles end iseseisva ja sõltumatu meediakanalina tervelt neli aastat, kuni Kornilovi ja tema ettevõttega seotud kriminaalasja materjalidest alguse saanud rahvusvahelise ajakirjandusliku uurimuse järel sai see avalikult propagandakanali Russia Today osaks, mida ta tegelikult oli sisuliselt olnud algusest peale. Baltnews.ee ja baltija.eu eestvedajale Kornilovile maksti maksuvabade äriühingute nimelt iga kuu 11 400 eurot, kirjutas kaitseliidu vabatahtlike blogi Propastop 2017. aastal,“ teatab Delfi.

Võiks lisada, et baltija.eu on käesoleva loo kirjutamise hetkel uudis.net andmetel Eestis loetavate venekeelsete väljaannete edetabelis 6 kohal 43 värske uudislooga! Hea, et te saatsite mingi kaabaka välja, aga mis siis muutus sellest siinsete venekeelsete lugejate jaoks? 43 värsket uudislugu edetabelis!

Nagu ikka, demonstreeris EE-Delfi ajakirjandusmaja oma alatust oma peremeeste oponentide suhtes, asetades Kremli sabaraku väljasaatmisest pajatava toreda pealkirja alla alapealkirja „Mees oli Vene mõjuportaalide baltnews.ee ja baltija.eu rajaja. Baltnewsis on astunud üles ka Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart ning toonane siseminister Mart Helme.“

Miks ainult need kaks? Püsikundeks oli seal eurosaadik Yana Toom, kellele praegu antakse peavoolumeedias iga jumala päev sõna kõigi tema eestivastaste sammude põhjendamiseks ja promomiseks. Rääkimata teistest venekeelsetest poliitikutest, andsid Baltnewsile intervjuusid Oudekki Loone, Edgar Savisaar jne. Baltnewsi toimetajaks oli kohtu poolt süüdi mõistetud pedofiil ja estofoob Jevgeni Levik-Levõh, kes enne Baltnewsi asumist töötas palju aastaid avalik-õiguslikus ERR-is noorteprogrammis ja siis uudistes. Muide, talle osaks saanud kohtuotsuse vaid ühe episoodi üksikasjalik kirjeldus selle kohta, mida kõike ta oli korda saatnud oma alaealise kasutütrega, oli täiesti avalik ja avaldatudki meedias mõlemas keeles. Keegi ei tõstnud siis kisa, et see avalikustamine oleks teinud lapsele liiga. Aga Levõhh ei olnud ilmselt ka reformierakonna liige.

Siin on kohtuotsuses toodud kirjeldus vene keeles, sest eesti keeles ei õnnestunud mul hetkel viidet leida, kohtuorganite vastav link ei tööta. Juttu on ka Kornilovist ja näiteks Anton Aleksejevist. Neid huvitavaid fakte võib vahel leida tõesti sõltumatutest allikatest, mis on veel alles sellepärast, et riiklik ja globaalne tsensuur nendest lihtsalt ei tea Видный член КСРСЭ Корнилов и увольнение педофила Левика из ERR (ruspol.net)

Ja 2019. aasta juulis astusid Baltnewsi Läti eeskujul sulgemise vastu mitmed eesti poliitikud, näiteks Isamaa esimees Helir-Valdor Seeder, keskerakonna aseesimees Jaanus Karilaid, kes ütles lausa järgmist: „Tugev ühiskond ei karda negatiivset propagandat“.

Samas ütles tollane Riigikogu esimees Henn Põlluaas, et Baltnews tuleks kinni panna eestivastase propaganda, vale ja laimu levitamise eest.

Mis puutub Mart Helme poolt antud intervjuusse, siis härra Helme selgitas tollal, miks ta seda tegi: „Meie tahame kinni keerata kõik vaenulikud Venemaa kanalid, kuid kuna kõik ülejäänud poliitilised parteid on selle vastu, siis mis põhjusel peaksin ma neid ignoreerima?“

Hea küsimus: kõik olid sulgemise ja ka lihtsalt korrale kutsumise vastu, aga süüdi on ikka Mart Helme.

Ivan Makarov