Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee
 

Praeguse presidendi käitumine juhib üha enam selle poole, et Eestis pole presidendi institutsiooni vajagi

-
20.08.2019
92-pNZkQKVXBiSwvkRYqc-
© Scanpix.

„Eesti presidendi institutsioon on mõttetu,“ kirjutab Kaspar Arro. „Väikeriigile läheb see liiga palju maksma. Ja võib juhtuda, et president ajab üldse erakonnapoliitikat, nagu tänase kohusetäitjaga see nii juhtunud on. Siis maksa veel kinni riigile kahjulik tegevus.“

Seega võiks Kaspar Arro arvates presidendi institutsiooni koos tema kantseleiga kaotada. Jah, see nõuab Põhiseaduse muutmist, kuid Põhiseadus pole jumala poolt Moosesele antud kümme käsku, mida inimene muuta ei saa. Põhiseaduse koostas inimene ja selle muudab ka inimene.

Siin on 20 presidendi ametiülesannet, mis meie Põhiseaduses kirjas on. Sellele ma vastust ei saanud. Mainimata, et säiliks võimude lahususe printsiip.
Teen su elu lihtsamaks ja toon antud paragrahvi siia FBi.
§ 78. Vabariigi President:
1) esindab Eesti Vabariiki rahvusvahelises suhtlemises;
2) nimetab ja kutsub tagasi Vabariigi Valitsuse ettepanekul Eesti Vabariigi diplomaatilised esindajad ning võtab vastu Eestisse akrediteeritud diplomaatiliste esindajate volikirjad;
3) kuulutab välja Riigikogu korralised valimised ja vastavalt põhiseaduse §-dele 89, 97, 105 ja 119 Riigikogu erakorralised valimised;
4) kutsub kokku Riigikogu uue koosseisu vastavalt põhiseaduse §-le 66 ja avab selle esimese istungi;
5) teeb Riigikogu esimehele ettepaneku Riigikogu erakorralise istungjärgu kokkukutsumiseks vastavalt põhiseaduse §-le 68;
6) kuulutab välja seadused vastavalt põhiseaduse §-dele 105 ja 107 ning kirjutab alla ratifitseerimiskirjadele;
7) annab seadlusi vastavalt põhiseaduse §-dele 109 ja 110;
8) algatab põhiseaduse muutmist;
9) määrab peaministrikandidaadi vastavalt põhiseaduse §-le 89;
10) nimetab ametisse ja vabastab ametist valitsuse liikmed vastavalt põhiseaduse §-dele 89, 90 ja 92;
11) teeb Riigikogule ettepaneku Riigikohtu esimehe, Eesti Panga nõukogu esimehe, riigikontrolöri, õiguskantsleri ning kaitseväe juhataja või ülemjuhataja ametissenimetamiseks;
12) nimetab Eesti Panga nõukogu ettepanekul ametisse Eesti Panga presidendi;
13) nimetab Riigikohtu ettepanekul kohtunikud;
14) nimetab ja vabastab ametist Vabariigi Valitsuse ja kaitseväe juhataja ettepanekul kaitseväe juhtkonna;
15) annab riiklikke autasusid, sõjaväelisi ja diplomaatilisi auastmeid;
16) on Eesti riigikaitse kõrgeim juht;
17) teeb Riigikogule ettepanekud sõjaseisukorra, mobilisatsiooni ja demobilisatsiooni ning vastavalt põhiseaduse §-le 129 erakorralise seisukorra väljakuulutamiseks;
18) kuulutab Eesti vastu suunatud agressiooni korral välja sõjaseisukorra ja mobilisatsiooni ning nimetab ametisse kaitseväe ülemjuhataja vastavalt põhiseaduse §-le 128;
19) vabastab süüdimõistetuid nende palvel armuandmise korras karistuse kandmisest või kergendab karistust;
20) algatab õiguskantsleri kriminaalvastutusele võtmise vastavalt põhiseaduse §-le 145.

Kõik need ülesanded saaks jagada valitsuse ja ministrite ning parlamendi esimehe vahel vabalt laiali ja mõne puhul pole vajadustki.

UU