Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Facebook tunnistas uuringu, mille tulemus ei näidanud presidenti heas valguses, reklaamiks

-
19.04.2020
Presidendivalimised Valimiskogus 24.09.16
© U+

Iganädalaselt erakondade populaarsusküsitlusi ja teisi uuringuid korraldav MTÜ Ühiskonnauuringute Instituut taotles Facebooki reklaamikampaaniat oma 14. aprillil avaldatud pressiteate kohta, mis lükati tagasi nii esimesel ülevaatusel kui ka järelülevaatusel põhjendusega, et see on poliitilise sisuga ning mõjutab valimisi.

Ainus võimalus tulemuste laiemaks levitamiseks Facebookis oli tunnistada reklaami kui poliitilisi protsesse mõjutavaks avalduseks.

Ühiskonnauuringute Instituut avaldas oma Facebooki kontol, et sarnaselt lükati tagasi ka viimaste erakondade reitinguandmete reklaam.

„Reaalselt ei ole aga selgelt tegemist instituudi poolse poliitilisi eelistusi või protsesse mõjutava tegevusega, vaid lihtsalt uuringu tulemuste kajastamisega. Seega ei saaks me ka kuidagi hakata seda reklaamima kui poliitilist reklaami,“ seisab kirjas.

MTÜ Ühiskonnauuringute Instituut väljastas 14. aprillil pressiteate koroonaviiruse uuringu kohta, mis muuhulgas kajastas, et kõige enam ollakse rahul Politsei- ja Piirivalveameti tegevusega ning kõige vähem ollakse rahul presidendi tegevusega senisel pandeemiaperioodil.

Et uuringu tulemusi laiemalt tutvustada soovis Ühiskonnauuringute Instituut neid Facebooki kaudu reklaamida. Facebook aga otsustas, et tegemist on poliitilise reklaamiga, mis muuhulgas võib ka mõjutada valmisitulemusi ning keelas selle reklaami ära.

Ei Politsei- ja Piirivalveamet ega ka presidendi ametikoht ei ole Eestis valitavad institutsioonid.