Filosoofia algkoolis aitab kaasa laste arengule

Eesti lapsedEesti lapsed

Inglismaal võtsid paljud algkoolid osa katsest, mis tutvustab lastele filosoofilist diskussiooni. Näiteks lastakse lastel arutleda õigluse ja kiusamise üle, kirjutab The Guardian.

Ilmneb, et filosoofilised arutlused tõe, õigluse ja lahkuse üle on märkimisväärselt parandanud algkoolilaste sooritusi matemaatikas ja lugemisel. Eksperdid ei oska seletada, miks see nii on.

Üle 3000 lapse 48 algkoolis Suurbritannias võtsid osa aastapikkusest katsest “Filosoofia lastele”, ning leiti, et laste tulemused matemaatikas ja lugemisel paranesid võrdväärselt kahe kuu pikkuse õpiperioodiga.

Katse käigus anti lastele vanuses 8–11 regulaarseid tunde, mille käigus lapsed ise said juhtida arutelusid näiteks õigluse ja kiusamise teemadel. Õpetajad koolitati välja olema moderaatoriteks lastele, kes istusid vestlusringis.

“Minu meelest on see kogemus huvitav,” ütles Stephen Gorard, pedagoogikaprofessor Durhamis. “Kõik näitajad on positiivsed, isegi kui vähesel määral, ja see on tulnud suhteliselt väikese vaevaga.”

Kommentaarid