Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Laevafirmad on mures: elektriautod põhjustavad hävitavaid tulekahjusid pardal. Hetkel põleb Fremantle Highway

-
28.07.2023
Põleb autosid vedanud Freemantle Highway.
© Scanpix

Mõne päeva eest levis uudis, et Põhjamerel põleb Freemantle Highway nimeline kaubalaev, mille lastiks on 3000 autot, need võeti pardale Bremenhavenis  Laeva sihtkoht oli Egiptus. Põleng sai väidetavalt alguse ühest elektriautost.

Laeva meeskonda kuulus 23 inimest, kellest üks on hukkunud ja mitmed vigastatud. Nagu ikka elektriauto süttides, tekkis hetkega leegimeri, mis põles sellise intensiivsusega, et osad meeskonna liikmed olid sunnitud enda päästmiseks merre hüppama. Seda uudist vahendavad Reuters ja Bloomberg.

Portaal The Load Star kirjutab, et sel kuul nõudis sarnane intsident ro-ro-laeval Grande Costa d’Avorio kahe New Yorgi tuletõrjuja elu. Võimud küll ei arva, et põhjuseks on elektrisõidukite akude süttimine, kuid kahtlused jäävad. Näib, et autotööstus keskendub kõigele peale ohutuse, nenditakse loos. “Praegusel etapil peame tunnistama, et [tulekahjud] on murettekitav trend.”

2022. aasta veebruaris põlenud Felicity Ace’i puhul pole arvatavasti võimalik kindlaks teha, kas põhjuseks oli elektriautode olemasolu, kuid võimud nõustuvad, et see võis põhjuseks olla. Laeva pardal oli hinnanguliselt 438 miljoni dollari väärtuses kaupa, millest 401 miljonit dollarit maksid autod. Väidetavalt laaditi laevale Grande Costa D’Avoriosse viidavaid kasutatud sõidukeid.

2020. aasta juunis süttis Florida osariigis Jacksonville’is põlema Höegh Xiamen, hävis selle last, 2420 kasutatud sõidukit, juurdlus peab tulekahju põhjuseks kasutatud elektrisõiduki valesti lahti ühendatud akut. 2019. aastal läks katastroofiliste tulekahjude tõttu kolm autokandjat, sealhulgas Diamond Highway ja Grande America.

Pärast Felicity Ace’i kaotust on kogu autovedajate sektoris võetud kasutusele karmimad ohutusmeetmed kasutatud või kahjustatud elektriautode puhul, muuhulgas on laevafirmad keeldunud neid vedamast.

BNS vahendab agentuuri AFP: “Hollandi võimud jätkasid neljapäeval jõupingutusi hoida ära keskkonnakatastroof ja kustutada põleng autoveolaeval riigi ranniku lähedal.

Tulekahju Panama lipu all seilava Fremantle Highway pardal puhkes teisipäeva öösel. Transpordilaeva pardal oli umbes 3000 sõidukit.

“Tulekahju endiselt lõõmab ja on palju suitsu,” teatas Hollandi rannikuvalve ja lisas, et alus triivib läänepoole. “Kuid tule intensiivsus näib olevat eilsega võrreldes vähenenud.”

Laev on nüüd 16 kilomeetri kaugusel Terschellingi saarest, lisas rannikuvalve ja märkis, et seda hoitakse peamistest mereteedest eemal.

“Temperatuur pardal on väga kõrge ja tule kustutamine keeruline,” ütles rannikuvalve kõneisik Edwin Granneman.

Samuti märgiti, et tuletõrjealused pidid lõpetama pritsimise, et hoida ära liigse vee sattumine pardale, kuna see võib mõjutada laeva stabiilsust.

Põlengu tagajärjel sai surma üks ja haavata veel mitu inimest.

Ametnike sõnul võib põleng kesta veel mitu päeva, mis on tekitanud muret keskkonnakatastroofi üle lähedalasuvatel saartel, nende seas Terschelling ja Ameland.

Hollandi, Saksamaa ja Taani liigirikas rannik, kus elab üle 10 000 mere- ja maismaaliigi, on kantud UNESCO maailmapärandi nimekirja.”

Eestis aga põles hiljuti maha elektrikaubik ning selle puhul märgiti ära just intensiivset põlengut.