Rootsi paigaldab veoautodele “terrorismi ennetavaid seadmeid” – Ungaril on selleks piiritara

Maailm,
- Updated
©Reuters/Scanpix
Ungari hoolitses massimigratsiooni pidurdamise eest ja erinevalt “avatud” Kreekast temal probleeme pole.

Multikultuurne Rootsi on välja mõelnud veel ühe asja, mis olemuselt on ehk õige, kuid reaalses elus suurt efekti ilmselt ei oma.

Ringhäälingukanal Yle kirjutab sellest, et pärast veoautorünnakuid  Drottninggatanil Stockholmis, Promenade des Anglais`il Nice’is ja Breitscheidplatzil Berliinis, on Rootsi suurlinnad hakanud mõtlema selliseid juhtumeid ennetavate tehniliste lahenduste peale.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Stockholmi ja Göteborgi linnad on pärast Drottninggatani rünnakut asunud koos autotööstuse, ettevõtjate ja teadlastega välja töötama erilist jälgimissüsteemi raskeveokitele, mille tehnoloogia takistab veoauto kaaperdamist ja terrorirünnakuid, kui sõidukeid kasutatakse relvana.

Linnadesse on nüüd kavandatud erineva kiirusepiiranguga piirkonnad. Kui tsoon muutub, vähendab positsioneerimissüsteemiga ühendatud sõiduk automaatselt, juhist sõltumatult, auto kiirust. Sõidukile on võimalik luua ka marsruut, millest kõrvalekaldumine annaks põhjust muretsemiseks ja lubaks rakendada häiremeetmed.

Rootsi Transpordiagentuuri liiklusohutuse direktor Maria Kraft ütleb, et sellised tsoonid võivad hõlmata piirkonnad, kus liigub palju inimesi, näiteks turgudel ja jalakäijate aladel. Ta pakub, et nendeks võiks olla jalakäijate tänav Drottninggatan või Stockholmi vanalinn.

Projektis osalevate Scania ja Volvo esindajate sõnul on sõidukites kasutatav tehnoloogia juba katsetatud ja valmis, kuid tuleb kontrollida tarkvara usaldusväärsust ja turvalisust. Üheks riskiteguriks loetakse häkkereid.

Kahtlemata on projekt asjalik, kuid kui arvestada tohutut hulka sõidukeid, mis sellist süsteemi ilmselt peale ei saa, on terroristidel alati võimalik kusagilt leida auto, mis pole jälgitav. Seadmed paigaldatakse ilmselt vaid uutele autodele, nendega tuhandeid veokeid varustada on liiga kallis, eriti kui süsteemi on võimalik kuidagi rikkuda.

Lisaks saab otsasõite teha ka väiksemate autodega või rünnata inimesi külmrelvadega. Isegi kui ka noad ja kirved müügilt ära korjata, leiavad terroristid mingi võimaluse, sest pühasõdalaste eesmärgiks on tappa ka siis, kui ise seejuures surma saadakse – pääs paradiisi on nagunii tagatud.

Ungaris ja Poolas on juba ammu terrorirünnakute vastu oma tehnoloogia välja kujundatud ja selleks on piiritara. Heaks terroriennetuse instruktsiooniks kõlbab ka nende riikide valitsuste programm, mille kohaselt immigrante lihtsalt riiki sisse ei lasta.

Tähelepanu!

Kuna kommentaaride modereerimise maht hakkas toimetuse väikese kollektiivi tööd häirima, siis oleme sunnitud kommenteerimise peatama. Kui tunnete vajadust ühiskonna asjades kaasa rääkida, siis on selleks võimalus Facebookis ning meediaväljaannete kommentaariumites.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused