Ungarist on ideoloogiliste MTÜ-de ja välispressi abiga loodud pilt, mis ei vasta kuidagi tõele

Maailm,
©Facebook
Peaminister Viktor Orban on oma rahva hulgas väga populaarne.

Ungari konservatiivses lehes Magyar Nemzet ilmus hiljuti pikem analüüs, mis paljastab töömeetodeid , mida kasutavad vasakpoolsed MTÜd Ungari valitsusest manipuleeritud ja moonutatud pildi loomiseks.

Pea kõik sellised MTÜd on rahastatud George Sorose poolt. Artikkel sisaldab erinevaid Skype’i teel läbiviidud intervjuusid, mis annavad üsna selge pildi sellest, kuidas teevad ajakirjanikud MTÜdega koostööd ja mis on tegelikult kõigi Ungari vastaste alusetute rünnakute taga.

Intervjuusid andnud isikud on kõik MTÜde laimukampaania masinavärgiga lähedalt kokku puutunud. Andrej Nosko on endine Avatud Ühiskonna Fondi direktor, Mátyás Kálmán on uudisteportaalide Index ja 24.hu endine kaastöötaja ja Dalibor Rohac on American Enterprise Institute’i vanemteadur.

Lisaks rääkis Ungari kodanikuõiguste liidu (TASZ) projektijuht Márton Asbóth Lääne meedia Ungari vastasest meelsusest. „Minu meelest on Lääne riikidel Ungarist väga kummaline narratiiv või vaade, mis põhineb uudistel, mis suunavad neid uskuma, nagu oleks Ungari kohutav paik, kus demokraatiat pole. Nagu sarnaneks Ungari Valgevenele või midagi sellist,“ ütles Asbóth.

Tema arvates on kogu olukorra juured palju sügavamal, ent rahvusvaheline press ei ole soovinud seda pikki aastaid mõista. Asbóth rõhutas, et välismaised ajakirjanikud ei vaevu absoluutselt end korralikult informeerima ja Ungari olukorraga kurssi viima.

Andrej Nosko tunnistas Skype’i intervjuus, et Ungari ja Poola vastu pannakse toime alusetuid ja kallutatud laimukampaaniaid ja et MTÜd manipuleerivad ning esitavad halvasti informeeritud välismaistele ajakirjanikele Ungarist moonutatud pilti. Nosko sõnul kritiseeritakse Ungarit ja Poolat sageli ilma igasuguse põhjuseta ja seda seetõttu, et rahvusvahelise meedia tase on langenud alla igasugust arvestust.

Põhjuseks on ka asjaolu, et peavoolumeedia väljaannetel on üha vähem väliskorrespondente. Paljud neist ei räägi ka ungari keelt ega saa seetõttu suhelda tavaliste inimestega. Nii sõltuvadki ajakirjanikud peamiselt teisestest allikatest, enamasti inimestest, kellel on sarnased poliitilised vaated ja nii luuaksegi Ungari valitusest moonutatud pilt.

Pea kunagi ei mainita asjaolu, et Ungari valitsus on tegelikult ungarlaste seas väga populaarne. „Selle asemel raporteerivad nad, kuidas valitsus tahab kinnistada oma võimu vabaduste piiramise kaudu,“ ütles Nosko. Ta avaldas arvamust, et kui Ungari peaminister oleks sotsialist, siis suhtuks meedia ja Euroopa Liit temasse ilmselt teisiti. Nosko tõi näiteks Robert Fico, Slovakkia peaministri, keda seetõttu aktsepteeriti palju paremini.

Ka Dalibor Rohac mainis Fico näidet. Rohac avaldas ühtlasi arvamust, et juhul kui Orbán eelseisvad valimised kaotaks ja Ungaris saaksid taas võimule sotsialistid, siis hingaks kogu Brüssel kergendatult.

Mátyás Kálmán rääkis omakorda sellest, kuidas vasakpoolsed MTÜd ajakirjanikega manipuleerivad, neid vahel isegi üles ostavad, et nad näitaksid Ungarit halvas valguses.

„Puudub igasugune võimalus teada, kas konkreetne ajakirjanik on saanud kutse mõnda uhkesse hotelli ja kui palju talle pakuti loo kirjutamise eest, mida nad [MTÜd] meedias näha tahavad,“ mainis Kálmán. „Kui ajakirjanik kutsutakse Brüsselisse või Strasbourg’i mingit teatud juhtumit kajastama, siis antakse neile väga selged juhised, kuhu minna ja kellega rääkida. Kui ajakirjanik toetub kõiges mõnele MTÜle, siis muutub ta sellest MTÜst täielikult sõltuvaks ning see ei ole väga soovitatav tulemus,“ leiab Kálmán.

Allikas: Magyar Nemzet

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused