Õhtuleht avaldas jõhkra vale rahandusministri vastu. Kuidas korvatakse kahju?

Tänane Õhtuleht laimas sihilikust pahatahtlikkusest või reporteri napist ajumahust rahandusminister Martin Helmet ja tema peret. Sopaleht kirjutas rasvase pealkirjaga rahandusministri väidetavalt olematust ehitusloast. Kuigi luba on täiesti olemas ja osapooled seda ka kinnitanud, see kollast ajakirjandust ei huvita.

Õhtuleht kavaldas esiküljel Martin Helmet halvustava loo kohta suure posteri ning lugu jätkus üle kahe külje seespool. Veebiväljaandes kõlas ajalehe niinimetatud uuriva ajakirjanduse juhi Risto Berendsoni kirjutatud artikli pealkiri skandaalina „USKUMATU LUGU! Kas Martin Helme ehitas kodu seadusi jõhkralt rikkudes?“ Nagu näha, on puudulikule materjalile lisatud igaks juhuks küsimärk. Aga see ei takista otseselt valetada.

Selle libauudise lükkas ümber isegi Postimees, kuid Õhtuleht polnud ise pärastlõunakski reageerinud.

Õhtuleht kirjutas täna, et Martin Helme elab perega suvilas, mis on ehitatud seadusi rikkudes. Lääneranna valla ehitusspetsialist Vjatšeslav Fomitšev kinnitas Õhtulehele, et sellele katastriüksusele pole ehitusluba väljastatud.

Tegelikult on Martin Helme suvilal ehitusluba olemas, kinnitas Lääneranna valla vallavanem Mikk Pikkmets hommikul Postimehele.

Vallavanema sõnul edastati Õhtulehele ebaõiget teavet, sest ehitusregister ei näita, et Rukkilille katastriüksusele Matsi külla oleks väljastatud ehitusluba.

Viga tekkis sellest, et 2016. aasta märtsis väljastas Varbla vallavalitsus ehitusloa Laane kinnistule Matsi külla, mis jagati kolmeks. Selle ühest osast sai Rukkilille, mille peale jäi ka Helme suvila.

Martin Helme abikaasa Eeva Helme kirjutas sotsiaalmeedias, et ehitusspetsialist, kes artiklis väidab, et ehitusluba pole, tõmmati nii haneks, et ajakirjanik teeskles telefoni otsas kinnistu ostjat. Tahtvat osta Rukkilille kinnistut ja uurib, et kas dokumendid jne on korras. Spetsialist lõi nime “Rukkilille” otsingusse, vastet ei leidnud. Meie taotlesime ehitusloa aga Laane kinnistule ja alles selle saades tegime oma kinnistu. Nimeks Rukkilille. Vanast Varbla valla dokumendi registrist on aga imelihtne vastav dokument üles leida. Ehitusluba on aga ehitusluba ja ei sõltu kinnistu nimest.“

Vaat selline ongi meie uuriva ajakirjanduse tase. EKRE vastu süsteemselt tegutsev meedial õnnestus sellegipoolest silt otsaette lüüa. Ka on omaette küsimus see, kuidas ajakirjanikud tungivad oma droonidega inimeste eraellu, tiirutades privaatala kohal ja avaldades neist ilma kelleltki luba küsimata pilte.

Martin Helme kommenteeris, et „libauudiste manufaktuuril on valitsuses olevate konservatiivide suhtes eriti suur himu rünnata eraelu“.

„Kuu aja eest tõmmati ribadeks Marti Kuusik, rünnates tema peret. Nüüd tullakse minu kodu kallale. Sopaleht tiražeerib võidukat pealkirja, mis teatab, et ma ehitasin kodu “seadusi jõhkralt rikkudes”. Tasulise artikli sisu on see, et mul ei olevat ehitusluba ja ka mitte kasutusluba. Vald ei leidvat ühtegi paberit selle kohta. See on seesama vald, kes tunnistab, et neil on umbes 1700 maja üldse registrist puudu. Ja see on ka vald, mida ei eksisteerinud siis, kui ma oma maamaja ehitama hakkasin,“ kirjutas Helme oma Facebooki seinal, kus avaldas ka olemasoleva ehitusloa, mida vallaametnik millegipärast ei leidnud.

Ajakirjanduse usaldus on ammu löögi all, nüüd andis Õhtuleht sellele veel uue paugu. Huviga ootaks meediaväljaannete liidu ja pressinõukogu kommentaare. Õhtulehe vabandamist esiküljel sama suures mahus tuleb vast jäädagi ootama…

Kommentaarid