MTÜ Meedia Uurimise Keskuse (MUK) juht, ajakirjanik Aldo Maksimov tegi põhjaliku analüüsi selle kohta, kuidas meedia kajastas abielureferendumiga seotut ning jõudis järeldusele, et selleteemaline meediakajastus ja avalik arutelu oli rahvusringhäälingus ja Eesti suuremates erameediakanalites tuntavalt kallutatud abielureferendumi vastu ja samasooliste paaride abielu toetavalt.
„Abielureferendumi meediakajastuste uuring on möödunud sügisel asutatud MTÜ Meedia Uurimise Keskuse (MUK) esimene analüüs. MUKi hinnangul on tegu olulise ning polariseeriva ühiskondliku teemaga, mille kajastuse analüüs aitab avada hoiakuid ja tendentse ning hinnata seeläbi ka meedia tasakaalustatust,“ kirjutab Maksimov. „Kolme ja poolt kuud hõlmanud MUKi vaatlust abielureferendumi teemal iseloomustab neli märksõna – pinnapealsus, emotsioonid, enesekordamine ja tendentslikkus.“
Analüüsiga saab tutvuda siit: https://docs.google.com/spreadsheets/d/15uW28fBLxUa4tOhfSYpit9fWh7nNbabM8CfpXAxQzBU/edit#gid=0