Eesti Energia kontserni kuuluv jaotusvõrguettevõte Elektrilevi OÜ tõstab alates järgmise aasta 1. märtsist võrguteenuse keskmist hinda 3 protsenti, selle põhjuseks on suuresti elektri hinna järsk tõus. Ehk siis elektrihinna tõusu põhjustas elektrihinna tõus.
Ettevõte rõhutas seejuures, et ka elektrivõrk vajab toimimiseks elektrit ja see kulu on Elektrilevil kasvanud 61 protsenti. “Sisendhinnad on kasvanud kohati poole võrra, kuid oleme suuremat võrgutasu tõusu suutnud vältida Elektrilevi töö järjepideva efektiivse korraldamise ja digitaliseerimisega,” ütles Elektrilevi juht Mihkel Härm pressiteates.
Elektrilevi selgitas seejuures, et toob alates 2022. aasta 1. märtsist turule senisest paindlikumad võrgupaketid, tänu millele on ettevõtte sõnul klientidel võimalik oma tarbimist targemalt juhtida ning sellega oma elektriarvet vähendada.
Mitmetariifsed paketid ja paindlikum võrguteenuse hinnastamine on ettevõtte sõnul osa Elektrilevi strateegiast rohepöörde toetamisel. Kui tarbimine võrgus on madal, siis on võrgutasu soodsam. Kui tarbimine on elektrivõrgus suur, siis on ka hind kõrgem.
Soodsam tariif hakkab kehtima ka riiklikel pühadel. Samuti pikeneb tööpäevadel ühe tunni võrra öötariifi aeg, mis saab edaspidi olema ajavahemikus 22.00–7.00.
Elektrilevi juht lubas, et ettevõte teeb paketivahetuse kliendi jaoks võimalikult lihtsaks. “Alates veebruarist saavad Elektrilevi kliendid iseteenindusest vaadata, millist paketti me neile senise tarbimise põhjal soovitame. Sealsamas on võimalik paketimuudatus mugavalt ära teha,” märkis ta.
Elektrilevi kliendid saavad uute pakettide kohta ka personaalse teavituse. Hinnamuutus pakettide lõikes on erinev. Hinnakirjad on kooskõlastatud konkurentsiametiga.
Elektrilevi haldab ligikaudu 63 000 kilomeetrit elektriliine ja 25 300 alajaama. Kliente on võrguettevõttel enam kui 533 000.
Kogu loo moraal – elektrihinna tõusu põhjustas elektrihinna tõus, aga see tehti kõik tarbija huvides ja edaspidi läheb elu veelgi paremaks, ainult elektriarved murravad. (BNS-UU)