Jagan teiega üht väga kõnekat momenti eilselt Riigikogu istungilt. Andres Metsoja küsis Kaja Kallaselt, miks koheldakse majutussektorit nii karmilt, et neil tõstetakse käibemaks 9-lt protsendilt hüppeliselt 22-le protsendile (tõus koguni 2,4 korda ehk 240 protsenti, mis tõmbab ilmselt päris paljudel korralikult hinge kinni).
Kaja Kallas vastas, et kui inimesed peavad maksutõusust tulenevat koormat kandma, siis pole põhjendatud üht ettevõtlussektorit selle koorma kandmisest vabastada.
Veidi hiljem küsis aga minu fraktsioonikaaslane Rene Kokk Kallaselt, kuidas jääb meediaväljaannete käibemaksusoodustusega, sest teatavasti langetas Kallase valitsus mullu neile kehtinud 9 protsendise käibemaksumäära koguni 5 protsendini (langus peaaegu kaks korda).
Küsimus kõlas nii: “Et kuna raha tuleb maksudest, siis kas te saate kinnitada, et ka ajakirjandusväljaannete käibemaks läheb 22% peale nagu muud asjad, kuna raha on eelarvesse vaja? Ja et teil oleks lihtsam vastata, siis palun, kas jah, tõuseb 22%‑le, või ei?”
Ja milline oli Kallase vastus? ÜKS SÕNA: “EI”
Ehk siis kogu Kallase jutt sellest, et kõik peavad kavandatavast maksutõusust tulenevat koormat kandma, on otseselt vale.
Tegelikult jäetakse meediale ikkagi ülimalt soodne maksuerand. Põhjust pole muidugi raske mõista, sest see sama kommertsmeedia on ju pidevalt Kallase võimule upitamist ja tema võimul püsimist toetanud ning EKRE-t kui peamist konkureerivat erakonda mustanud.
Ja tasub vaid ette kujutada, millise kriitikalaviini vallandaks meedia ametisse pürgiva valitsuse suhtes juhul, kui sarnaselt majutusettevõtetele tõstetaks ka meediaväljaannete käibemaksumäär 22-le protsendile…
Niigi ollakse juba valetajate koalitsiooniks ristitud seltskonna suhtes kurjad, aga see kisa, mis siis lahti päästetaks, võiks olla uuele valitsusele juba liiga raske taluda.
Varro Vooglaid