Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Vasakliberaalide valitsetavas Eestis nõutakse üha enam eesti keele “tühistamist”

-
13.02.2024
Eestist läbi sõitvad autojuhid ei pruugu riigikeelt osata, aga Eesti firmade palgal olijad peaksid elementaarseltki eesti keelt oskama.
© Uued Uudised

Eestluse ja eesti keele vastased rünnakud koguvad üha enam hoogu ja kummalisel moel ei nõua sageli seda mitte võõrad, vaid päris oma inimesed. Eesti keele mitteoskamise seadustamist põhjendatakse enamasti sellega, et võõras ja odav töömees ei saa seda selgeks või ei vajagi – sellest, mis Eestist kui rahvusriigist, tema keelest ja kultuurist saab, on ükskõik.

BNS vahendab: “Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA) tegi siseministeeriumile ettepaneku välismaalaste seaduse muutmise eelnõu algatamiseks, millega vabastataks rahvusvaheliste vedude autojuhid eesti keele oskuse nõudest.

ERAA põhjendab keeleoskuse nõudest vabastamise vajadust autojuhtide puudusega, mistõttu mängivad sektoris olulist rolli kolmandatest riikidest pärit töötajad. „Välismaalastest töötajate kaasamine rahvusvaheliste autovedude tegemiseks on hädavajalik, et veondusturul Läti, Leedu, Poola ja teiste riikide vedajatega konkureerida. Teistes riikides on välistööjõu kasutamise võimalused palju lihtsamad ning vähempiiravamad, mistõttu Eesti ettevõtted on sunnitud konkurentsis alla vanduma,” selgitas ERAA tegevjuht Ermo Perolainen. Ta tõi näiteks Leedu, kus kolmandatest riikidest pärit autojuhte üle 80 000, samas kui Eestis on neid 2000.

Välismaalaste seaduse kohaselt peab välismaalane, kes taotleb tähtajalist elamisluba töötamiseks ja kes on enne Eestis elanud töötamiseks antud tähtajalise elamisloa alusel vähemalt viis aastat, oskama eesti keelt vähemalt A2-tasemel.”

Isegi kui kaugsõidujuhtide keeleoskuse lahjendamine oleks põhjendatud, on see taas üks samm eesti keele väljatõrjumiseks. Teisalt võib küsida: kui neil juhtidel pole Eesti riigikeelt vaja, siis miks pole ettevõtjad neid värvates asju formaalselt ajanud (nagu tehakse paljudes kaubanduskettides, kus teenindajad lihtsalt ei oska riigikeelt)? Ilmselt on siiski kohti, kus juhid jäävad eesti keelt oskamata hätta, et see on probleemiks saanud.

Ja miks peab eestlasest juht rahvusvahelistesse vedudesse pääsemiseks õppima võõrkeeli (Euroopas oleks ilmselt vajalikud inglise ja saksa ning mõned teisedki keeled), aga mingid endise Nõukogude Liidu aladelt tulijad võivad Eesti tööandjate teenistusse tulles riigikeelt mitte osata? Kui ollakse Eestiga seotud, siis on normaalne osata selle riigikeelt.

Kõige valusama hoobi eesti keelele annavad ikkagi omad “kvislingid”…

Uued Uudised