Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Autospetsialist: konfiskeerime Vene numbrimärgiga autod. Ja mida me nendega peale hakkame?

-
19.09.2023
Üle Narva silla siiapoole tulevad Vene masinad saab küll konfiskeerida, aga meil pole nendega midagi peale hakata.
© UU

Uutele Uudistele kirjutanud lugeja ütleb oma kirjas, et võimalik Vene numbriga autode konfiskeerimine, millest meedias palju jahutakse, on rumalus, sest nendega pole midagi peale hakata, eriti olukorras, kus automaksuga tahetakse maksustada ka seisvad autod.

“Viimastel päevadel on kõikjal teemaks vene numbriga autod, nende konfiskeerimine ja mis iganes. Igasugused poliitikud ja ajakirjanikud väidavad, et kui inimene ei toeta Putini režiimi, siis ta peaks auto registreerima EL-i. Kõik on justkui asjatundjad ja aatelised spetsialistid.

Mingil põhjusel (ilmselt poliitilisel) on aga Maanteeamet vait ühes olulises punktis: nimelt suurt osa Venemaa autodest pole seaduse järgi võimalik registreerida terves Euroopa Liidus, sest nendel autodel puudub nõutav EL-i  tüübikinnitus.

EL-i tüübikinnitus antakse igale sõidukile, mis vastab EL-i kehtestatud nõuetele:

1) Turvaseadmed (juhiabid, turvapadjad, mis iganes sellina atribuutika);

2) Keskkonnanõuded (katalüsaatorid, järelpõletid ja kõik se,e mis hoiab heitgaasid puhtamana kui allikavesi);

3) Valgustusseadmed (esituled, tagatuled, kogu tuledega seonduv);

4) Kerekonstuktsioonid (kere paneelide tugevus kokkupõrkel või mis iganes deformatsioonil);

5) Kõiksugused varuosade sertifikaadid (igal EL sõiduki varuosal peab olema EL heakskiit, mida näitab tootel olev märge E ja selle järel olev number).

Autotootjad toodavad sõidukeid erinevatele turgudele ja seesama 3. seeria BMW, mis on toodetud Saksa turule, on sootuks midagi muud kui see, mis on toodetud Venemaa turule, olgugi et mõlemad tulevad Kaliningradi oblasti tehasest.

Tootmise efektiivsuse huvides ei paigaldata Euroopasse minevatele sõidukitele neid seadmeid, mis lähevad Venemaa või Hiina turule, samuti on USA turule minevad sõidukid ilma EL-i serdita, sest ka USA turul on omad nõuded. Rääkimata Venemaa oma autotoodangust – ühtegi Venemaa enda turule toodetavatest autodest pole võimalik EL-is registreerida.

Seega on konfiskeerimise osas tegu suure populismiga ja jamaga. Mida nende autodega siis teha? Müüa neid ei saa ja suuresti isegi varuosadeks mitte.”