Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Lugeja kirjutab: kas eesti keelega ei saagi poes enam hakkama?

-
06.04.2022
Inimesed ei jaksa varsti enam midagi osta
© UU

Käisin Õismäe teel ühes suures mitte-eestlastele kuuluvas kaubanduskeskuses. Kasutasin iseteenindus kassat ja ühel tootel ei olnud ribakoodi millega see läbi lüüa. Palusin abi teenindajalt. Tema ei saanud aru, mida ma soovin, seletas mulle midagi vigases Eesti keeles, et siin saab kaardiga ja sularahas maksta. Üritasin veel rahulikult talle seletada, et see toode ei lähe läbi ja vajan sellega abi, aga tema pakkus, et äkki räägiksime vene keeles. Mina ütlesin et ei räägi vene keelt. Seejärel pakkus ta mulle, et räägime inglise keeles. Mina omakorda palusin, et ta kutsuks mõne teise teenindaja, kellega ma saaksin eesti keeles suhelda, aga tuli välja, et ei olnudki kedagi kutsuda.

Teenindaja jooksis infoletti ja palus sealt abi, seejärel tuli jällegi minuga vene keeles rääkima, mille peale ma püüdsin talle uuesti selgitada, et ma ei saa mitte midagi aru, mida ta räägib.

Lõpuks üks teine klient üritas talle vene keeles ise seletada, mida ma soovin.

Sain oma asjad sealt kätte ja pöördusin infoletti, kus palusin juhatajat. Ütlesin juhatajale, et teenindajateks ei saa olla töötajad, kes ei saa eesti keeles mu probleemist aru. Pole ju normaalne, et ma lähen Eesti riigis poodi ja ma ei saa seal teenindajate käest midagi küsida. Mille peale mulle teatati, et siis tuleb inglise keeles rääkida!

Noormees, kes mind algselt teenindas, on ilmselt sündinud ja kasvanud Eestis, kas see ei ütle midagi siinse haridussüsteemi ja koolide kohta. Koolid peaksid ammu olema eestikeelsed. Võim kas ei peaks olema mingid kõrgemad keelenõuded tööle võttes teenindusvaldkonnas?

Olen juba varasemalt selle poe kohta kirjutanud keeleinspektsiooni kaebuse, mille peale tuli vastus, et käisid seal kontrollimas ja kõik on hästi. Aga ei ole ju hästi kui ei räägita riigikeelt.

Loodan, et ka see proua, kes samuti ei saanud oma küsimustele eestikeelseid vastuseid, kirjutab kaebekirja. Nimelt üritas ta välja selgitada, kas hind sildil kehtib ühe toote või terve paki kohta, kuid vastused tulid talle kahe töötaja poolt vene keeles. Kusjuures nad isegi ei üritanud talle eesti keeles vastata.

Margit Isak