Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Andres Raid: Nordica afäär ehk miljonite matmine jätkub

-
24.04.2020
Head reisi!

Mingi selgus saabus 21. aprilli riigitelevisiooni peamises uudistesaates. Kes on Nordica saagat jälginud, sellele pole selline areng üllatus, sest ka allakirjutanu on sellest täpselt nüüdseks realiseerunud moel juba paar aastat tagasi nii rääkinud kui ka kirjutanud. Meil on ametkondades sellistel puhkudel mingi kindle käitumismuster välja joonitsunud ja see võimaldab prognoose teha küllaltki suure täpsusega.

Seega – lõpuks ometi tuli ka ametlik kinnitus – anti teada, et LOT-i osalus Regional Jetis kavatsetakse välja osta. Osalus, mis teatavasti “müüdi” LOT-ile 1 eurose tehinguna. Mäletate, kuidas nii mõnigi ütles taas, et no nii see küll olla ei saa! Tuletagem meelde, kuidas selle tehinguga suisa kiitles MKM-i kantsler Ahti Kuningas Delfi TV-s. Aga rahvas unustab kohe ja ilmselt arvestab sellega ka ametnikkond. Mõnes mõttes oleks tagantjärele vaadates võinud olla midagi ütlemata või hämada nagu tavaliselt. ( .)

Niisiis – andsime 49 protsenti Regional Jeti aktsijatest LOT-le ühe euroga, aga tagasi ostame miljoniga. Hea äri ju! LOT on maksnud selle summa ulatuses Nordica ja Regional Jeti arveid. Kusjuures kõiki neid arveid, mis jäid ida poole. Ja nii ka Tallinnas.

Teeme väikese ja lihtsa arvutuse. 213 miljonit, mis on riik siiani sisuliselt maha matnud nn kontserni, pluss Adria poolt ka sisuliselt “virutatud” 8 miljonit – LOE SIIT -, pluss prognoositav 1 miljon LOT-le ja siis uuesti 20 miljonit riigiabi Nordicale pluss mõned miljonid Transpordi Varahalduse OÜ-le.

Nende lennukid ju seisavad Tallinnas ja renti nad Nordicalt või siis Regional Jetilt ju ei saa. Aga arveid liisingu firmadelt paraku saavad, sealhulgas ka LHV pangalt, kes kahte lennukisse pensionifondide raha pani – seda küll nelja riigi poolt soetatu ja riigi omanduses olevate lennukite pandiga. Tehinguga ostetava kahe lennuki tagatiseks on neli lennukit.

Nüüd edasi saab olema siis juba kolmas kordus sama skeemi alusel. SAS-ga. Et üldse mingitki tööd leida, antakse need tagasi ostetud aktsiad 1 euroga SAS-le, sest Nordica ja Regional Jet on taas samas rakendis, nagu nad olid pärast Adria afääri. Tundub, vägisi, et ainult afääridest need viis aastat ainult koosnenud ongi.

… aga plaaniline ravi haiglates on peatatud ning raha puudusel surevad paljud enne ära enne, kui see vahepeal seiskunud järjekord kunagi nendeni jõuab. Sest ravijärjekordade kiirendatud lühendamiseks raha ei ole. Tsiteerides Tanel Kiike.

Andres Raid
ajakirjanik

LOE LISAKS

Andres Raid: Riik surub saartevahelist lennuühendust korraldades turult välja efektiivselt toimivad ettevõtted?

Andres Raid lennufirma Nordica “lõpust”: Kas keegi kavatseb sadade miljonite raisatud raha eest vastutada?

Andres Raid: taevast sajab lume kõrval ka raha ehk uudiseid Eesti lennuärist