Rail Baltic komberdab üha enam oma trassil, kogu projektis puudub säde

Majandus,
raudtee, elron, rong, transport, Rakvere raudtee perroon
©Uued Uudised
Eesti võinuks kahtlase Rail Balticu projekti asemel oma sisemaist raudteeliiklust edendada. Pilt on illustratiivne.

Rail Balticu ühine juhtimismudel on juba hakanud projekti jätkumist ohustama, ütles neljapäeval Leedu transpordiminister Jaroslav Narkevič, viidates võimalusele, et Euroopa rööpmelaiusele vastavat uut trassi tuleb hakata ehitama Eestist ja Lätist sõltumatult.

Ministri sõnul on Leedu juba mõnda aega analüüsinud, kas ei oleks õigem projektiga teistest sõltumatult edasi minna.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

“Täie vastutusega kinnitan, et oleme juba mõnda aega analüüsinud ja teinud kalkulatsioone, kas sõltumatu ehitustöö Leedu territooriumil, vastavuses kõigi kohustustega, ei oleks ratsionaalsem ja kiirem, et tagada projekti elluviimine 2026. aastal,” ütles Narkevič pressikonverentsil. Ta kinnitas, et selline teguviis ei mõjutaks projekti tehnoloogilist terviklikkust.

Ministri sõnul ei ole Leedu ka huvitatud, et teiste riikide ettevõtted tuleksid tema territooriumile taristut rajama, vaid seda peaks tegema riigiettevõte Lietuvos Geležinkeliai (Leedu Raudtee).

Narkevič ei täpsustanud, kas Leedul on kavas projekti juhtivast kolme riigi ettevõttest RB Rail lahkuda.

Läti ja Eesti näevad Raid Balticu ellurakendamist enam integreeritult. Leedu tahab oma projektiosa teistest eraldi teostada ning soovib jätta ehitatud taristu haldamise Lietuvos Geležinkeliai ülesandeks.

Kolm Balti riiki on juba mõnda aega Rail Balticu teostamise üle vaielnud. Juba mitu aastat tagasi lahkunud RB Raili tegevjuht Baiba Rubesa kõneles projekti saatvast huvide konfliktist.

Praeguse Rail Baltica juhtimismudeli järgi on projekt vaid osaliselt tsentraliseeritud. RB Rail koordineerib selle elluviimist, uuringuid ning tasuvusanalüüse ja vastutab ka ühise standardi, elektrifitseerimise ja liikluskorraldussüsteemide juurutamise eest.

Selles uudises on märkimisväärne see, et Leedu soovib võõramaiseid ettevõtteid eemal hoida ja anda tööd teha kodumaistele. Eestis on mitmed ettevõtted, kes tegelevad Rail Balticu töödega, küll eestimaise nimega, kuid nende tegelik omanik on juba väliskapital.

Kogu Rail Balticu projekti võib kokku võtta lihtsa lausega: selles puudub säde. Väidetavalt eduka projekti juurest on lahkunud paljud tipptegelased, selle tegevuses on palju hämarat (kahtlased tasuvusuuringud) ja isegi Euroopa Liidu poolt ei tundu erilist huvi olevat. (BNS-UU)

Tähelepanu!

Kuna kommentaaride modereerimise maht hakkas toimetuse väikese kollektiivi tööd häirima, siis oleme sunnitud kommenteerimise peatama. Kui tunnete vajadust ühiskonna asjades kaasa rääkida, siis on selleks võimalus Facebookis ning meediaväljaannete kommentaariumites.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused